رییس جمهور غنی با تاکید بر هماهنگی میان قوه های سه گانه دولت، همکاری میان این قوا را برای مدیریت بهتر امور مهم می خواند. نبود هماهنگی میان سه قوه دولت همواره از چالش های اصلی بوده است. مداخلات این سه قوه در امور یک دیگر در پیشبرد مسایل کلان سیاسی خدشه وارد کرده است. […]

رییس جمهور غنی با تاکید بر هماهنگی میان قوه های سه گانه دولت، همکاری میان این قوا را برای مدیریت بهتر امور مهم می خواند.

نبود هماهنگی میان سه قوه دولت همواره از چالش های اصلی بوده است. مداخلات این سه قوه در امور یک دیگر در پیشبرد مسایل کلان سیاسی خدشه وارد کرده است. به همین بهانه، حکومت نشستی را به منظور نزدیک کردن دیدگاه شورای ملی با کابینه در کابل راه اندازی کرد. رییس جمهور غنی در این نشست با توجه به نبود هماهنگی میان سه قوه دولت، تاکید کرد که همکاری میان این قوا به ویژه در حال حاضر برای مدیریت بهتر امور با اهمیت است. آقای غنی سال جاری میلادی را برای افغانستان مهم می خواند و تاکید می کند که هر سه قوه دولت باید در مسایل ملی با هماهنگی بیشتر کار کنند.

نشست سران حکومت وحدت ملی با اعضای کابینه و شورای ملی در حالی برگزار می شود که اعضای شورای ملی از رخصتی های زمستانی برگشته اند و احتمال می رود بحث های راجع به مشکلات موکلان شان را به حکومت پیش کش کنند. رهبران حکومت نیز می گویند که در این نشست، اعضای شورای ملی مشکلات مردم را با وزیران در میان گذاشته و برای آن راه حل دریافت خواهد شد. در همین حال داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی هشدار می دهد که اگر در سال روان میلادی هماهنگی میان قوای سه گانه دولت نسبت به سال های قبل افزایش نیابد، ممکن چالش ها بیشتر شود.

رهبران حکومت وحدت ملی در حالی به افزایش هماهنگی و همکاری بیشتر میان قوای سه گانه دولت تاکید می کنند که به تازگی یک سروی نهاد دموکراسی انترنشنل نشان داده است که حدود نود درصد اعضای شورای ملی از کارکرد حکومت ناراض اند.