رییس جمهوری کشور می گوید کسانی که در انجام وظیفه خود غفلت کرده اند و سبب سقوط ولایت کندز شد است، مجازات خواهند شد. سقوط شهر کندز به دست طالبان زنگ خطری بود به حکومت. رییس جمهور غنی صبح روز پنجشنبه ۹میزان/مهر از طریق ویدیو کنفرانس با رهبری نظامی ولایت کندز صحبت کرده و گفته […]

رییس جمهوری کشور می گوید کسانی که در انجام وظیفه خود غفلت کرده اند و سبب سقوط ولایت کندز شد است، مجازات خواهند شد.

سقوط شهر کندز به دست طالبان زنگ خطری بود به حکومت.

رییس جمهور غنی صبح روز پنجشنبه ۹میزان/مهر از طریق ویدیو کنفرانس با رهبری نظامی ولایت کندز صحبت کرده و گفته است کسانی که در انجام وظیفه خود غفلت کرده اند و سبب سقوط کندز گردید مجازات خواهند شد.

به گفته آقای غنی به زودی هیأتی برای بررسی رویداد کندز به این ولایت فرستاده می شود. دفتر رسانه های ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای به نقل از جنرال مراد علی مراد معاون رییس ستاد ارتش گفته است که وضعیت امنیتی شهر کندز به حالت عادی بر گشته است و نیروهای امنیتی و دفاعی به افراد غیر مسوول اجازه دخول به شهر را نمی دهند.

آقای مراد به رییس جمهورغنی اطمینان داده است که در جریان عملیات تصفیوی در کندز به غیر نظامیان آسیب نرسیده است و به زودی اداره های محلی در شهر کندز فعال خواهد شد.

در همین حال عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان می گوید که نبود وزیر دفاع ملی سبب بروز بسیار از ناامنی ها در کشور شده است. آقای ابراهیمی سقوط شهر کندز به دست طالبان را نیز از بهر سرپرستی در وزارت دفاع ملی می داند.

رییس جمهور غنی با تأکید به دوام عملیات نظامی به مسوولان نیروهای امنیتی و رهبری نظامی شهر کندز گفته است که باید ولسوالی های کندز و تمام زون شمال شرق از وجود دشمن پاک سازی شود.

رییس مجلس نمایندگان نیز بر ادامه یافتن عملیات آغاز شده در کندز تأکید می کند و می گوید که مردم شهر کندز در حالت سختی به سر می برند و باید حکومت به نیازمندی های آنان توجه جدی کند.

سقوط شهر کندز به دست طالبان انتقادها نسبت به حکومت را افزایش داده است. بسیاری ها به این باور اند تا زمانی که جاسوسان داخل نظام پاکسازی نشوند و نیز لانه های امن تروریستان در پاکستان از بین برده نشود، وضع کنونی تغییر چندانی نخواهد کرد.