از هفته شهید و شانزده همین سالروز شهادت احمد شاه مسعود قهرمان ملی کشور طی همایشی در کابل بزرگداشت شد. سخنرانان این همایش، رشادت و فداکاری های قهرمان ملی کشور در دوره های جهاد و مقاومت ملی مردم افغانستان را ستودند. رییس جمهورغنی طی پیامی به مناسبت هفته شهید و شانزدهمین سالگرد شهادت احمد شاه […]

از هفته شهید و شانزده همین سالروز شهادت احمد شاه مسعود قهرمان ملی کشور طی همایشی در کابل بزرگداشت شد. سخنرانان این همایش، رشادت و فداکاری های قهرمان ملی کشور در دوره های جهاد و مقاومت ملی مردم افغانستان را ستودند. رییس جمهورغنی طی پیامی به مناسبت هفته شهید و شانزدهمین سالگرد شهادت احمد شاه مسعود، قهرمانی ملی کشور، شهید احمد شاه مسعود را نماد وحدت ملی بیان کرده است. آقای غنی گفته است: “تجلیل از هفته شهید به معنای تجدید پیمان با آن آرمان‌های بزرگ است. آن آرمان های بزرگ که در حفظ وحدت و یک‌پارچگی مردم، در پیشرفت و ترقی افغانستان تجسم می یابد، یاد آوری از سالگشت شهادت قهرمان ملی کشور به معنای یاد آوری از بزرگترین قربانی ملت ماست.” در پیام رییس جمهورغنی که از سوی رییس اداره ارگان های محل قرات شد، یاد بود از شهدا را به معنی یاد بود از ارزشهای جهادی دانسته و بر حفظ این ارزش هادر کشور تاکید کرده است.

جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری نیز طی پیامی به مناسبت هفته شهید و شانزدهمین سالگرد شهادت احمد شاه مسعود، قهرمانی ملی کشور، بر استحکام و ادامه کار ایتلاف ملی برای نجات افغانستان تاکید کرده است. آقای دوستم در این پیام، قهرمان ملی را شخصیت مبارز و درست اندیش کشور دانسته و گفته است که او در راه نجات مردم و وطن به شهادت رسید. در این پیام با تاکید بر صلح در کشور به یک پارچگی و وحدت تاکید شده است. معاون اول ریاست جمهوری در این پیام خود به ایجاد ایتلاف نجات نیز اشاره کرده و گفته است که این ایتلاف تا تامین عدالت در کشور استوار خواهد ماند.

همچنان در پیام استاد عطا محمد نور والی بلخ با اشاره به رشادت و فداکاری های قهرمان ملی کشور شهید احمد شاه مسعود در دوره های جهاد و مقاومت ملی مردم افغانستان، از کارنامه وی ستایش شده است.

همچنان در پیام محمد اسماعیل خان وزیر پیشین انرژی و آب به مناسبت شانزدهمین سالگشت شهادت احمد شاه مسعود، قهرمان ملی کشور، به حفظ ارزشهای جهادی تاکید شده است.

شهید احمد شاه مسعود قهرمان ملی کشور، درپی حمله انتحاری توسط دو فرد عرب تبار که خود را خبرنگار معرفی کرده بودند، در هژدهم ماه سنبله/شهریور سال سیزده هشتاد خورشیدی در ولسوالی خواجه بهاءالدین ولایت تخار به شهادت رسید.