وزارت داخله اعلام کرده است که برنامه جدی برای تامین امنیت مسجدها و تکیه ‌خانه‌ ها را در سراسر کشور عملی خواهد کرد. سخنگوی این وزارت به مردم اطمینان می دهد که در تمامی اماکن، مساجد و تکیه خانه‌ها تدابیر جدی امنیتی از سوی نیروهای امنیتی به ویژه پلیس ملی گرفته شده است. روز یکشنبه […]

وزارت داخله اعلام کرده است که برنامه جدی برای تامین امنیت مسجدها و تکیه ‌خانه‌ ها را در سراسر کشور عملی خواهد کرد. سخنگوی این وزارت به مردم اطمینان می دهد که در تمامی اماکن، مساجد و تکیه خانه‌ها تدابیر جدی امنیتی از سوی نیروهای امنیتی به ویژه پلیس ملی گرفته شده است.

روز یکشنبه اول ماه محرم الاحرام است و روز دهم این ماه مصادف با روز عاشورا یا شهادت سیدالشهداء حضرت امام حسین بن علی با یارانش در صحرای کربلا است. شیعیان افغانستان و جهان همه ساله، دهه اول ماه محرم را به سوگواری می‌نشینند.

همزمان با آغاز دهه اول ماه محرم یا دهه عاشورای حسینی، وزارت داخله اعلام کرده است که برنامه جدی برای تامین امنیت مسجد ها و تکیه ‌خانه‌ ها در سراسر کشور عملی خواهد شد. نصرت رحیمی سخنگوی وزارت داخله می گوید که برنامه وسیع امنیتی از سوی نیروهای پلیس در ماه محرم به هدف گرامیداشت از عاشورای حسینی در سراسر کشور در مرحله اجرا گذاشته شده است. آقای رحیمی به مردم اطمینان می دهد که در تمامی اماکن، مساجد و تکیه خانه‌ها تدابیر جدی امنیتی از سوی نیروهای امنیتی به ویژه پلیس ملی گرفته شده است.

این در حالیست که شب گذشته نیز نشست امنیتی پیرامون تامین امنیت ماه محرم و ایام عاشورای حسینی با حضور رییس جمهور غنی و علمای اهل تشیع، در ارگ برگزار شد. ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای گفته که در این نشست، رییس جمهورغنی گفته که مردم باید در تطبیق برنامه های امنیتی مراسم عاشورا با نیروهای امنیتی همکاری کنند. آقای غنی، ایجاد فضای اخوت، هماهنگی و احترام متقابل از سوی علمای اهل تسنن و تشیع را قابل قدر خوانده است.

درهمین حال، سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری ایام عاشورا را نقطه وصل مذاهب اهل سنت و تشیع خوانده و بر مشارکت، همکاری و همیاری میان دولت و مردم برای تامین امنیت این مراسم تاکید کرده است. معاون دوم ریاست جمهوری تاکید کرده که مردم باید از تندروی و تحریک احساسات مردم جلوگیری کرده و مراسم محرم را در فضای امن و آرامش برگزار کنند.

همچنان جنرال رازمحمد اوریاخیل فرمانده عمومی گارنیزیون کابل گفته که تامین امنیت شهر و ولسوالی‌های کابل، مساجد و تکیه خانه ها، ساحات آسیب پذیر، نقاط کلیدی و ساحات پرجمعیت شامل برنامه امنیتی دهه عاشورا است. وی گفته که هیچ منسوب امنیتی حق ندارد که تصاویر را در وسایط شان نصب کرده و از امکانات دولتی استفاده شخصی کنند.