شماری از شهروندان تخلیه‌شده از افغانستان در کمپ بشردوستانه ابوظبی روز 〈جمعه، ۲۱ عقرب〉 در اعتراض به بی‌توجهی امریکا در قبال وضعیت آنان، تجمع کردند. بیش‌تر این افراد از حدود سه ماه به این‌سو در سرگردانی به‌سر می‌برند. به گفته‌ی آنان، از سوی مسوولان امریکایی در کمپ برا‌ی‌‌شان گفته شده که تا هنوز هیچ تصمیمی […]

شماری از شهروندان تخلیه‌شده از افغانستان در کمپ بشردوستانه ابوظبی روز 〈جمعه، ۲۱ عقرب〉 در اعتراض به بی‌توجهی امریکا در قبال وضعیت آنان، تجمع کردند.

بیش‌تر این افراد از حدود سه ماه به این‌سو در سرگردانی به‌سر می‌برند. به گفته‌ی آنان، از سوی مسوولان امریکایی در کمپ برا‌ی‌‌شان گفته شده که تا هنوز هیچ تصمیمی در قبال آنان گرفته نشده است. در حال حاضر حدود ۱۰ هزار شهروندان افغانستان در این کمپ‌ها جابه‌جا شده‌اند و انتظار انتقال به امریکا را می‌کشند. شهروندان افغانستان ساکن در کمپ ابوظبی می‌‍‌‌گویند در حالی‌که کمپ‌های قطر و آلمان به‌گونه‌ی سریع تخلیه شده‌است و افغانستانی‌های ساکن در این کمپ‌ها به امریکا رسیده‌اند، اما به کمپ ابوظبی کم‌ترین توجهی صورت نمی‌گیرد. آنان تاکید می‌کنند که به دلیل امکانات بهتر و سهولت‌هایی که مقام‌های امارات متحد عربی برای افغانستانی‌های ساکن در کمپ ابوظبی مهیا کرده‌‌اند، امریکایی‌ها به این کمپ توجه چندانی ندارند. اعتراض‌ کنندگان از رسیدگی نشدن به وضعیت‌شان برای انتقال به امریکا شکایت دارند. آنان می‌گویند که طولانی‌شدن حضورشان در این کمپ مشکلات روانی زیادی را برایش ایجاد کرده است.

بررسی مدارک شهروندان افغانستان در این کمپ را امریکایی‌ها به دو سازمان داده‌اند. اعتراض کنندگان می‌گویند که این سازمان‌ها هیچ‌گونه تلاش برای پیش بردن بررسی مدارک آنان نمی‌کنند.