صدها تن از باشندگان ولایت بغلان با حمایت از دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله، امروز در شهر پلخمری، مرکز این ولایت دست به اعتراض زدند. اعتراض کنندگان از کمیسیون مستقل انتخابات می ‌خواهند که آرای پاک را از ناپاک تفکیک کند. آنان هشدار می‌دهند که اگر به خواست شان رسیدگی نشود، […]

صدها تن از باشندگان ولایت بغلان با حمایت از دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله، امروز در شهر پلخمری، مرکز این ولایت دست به اعتراض زدند. اعتراض کنندگان از کمیسیون مستقل انتخابات می ‌خواهند که آرای پاک را از ناپاک تفکیک کند. آنان هشدار می‌دهند که اگر به خواست شان رسیدگی نشود، شاهراه شمال – مرکز را در بغلان به روی رفت و آمد مردم بسته خواهند کرد.

اعتراض کنندگان که شمارشان به صدها تن می رسد می گویند از حدود یک ماه به این سو، در برابر بازشماری آراء که به گفته آنان غیر قانونی است، ایستاد شده اند. اعتراض کنندگان طی قطعنامه ای از کمیسیون انتخابات خواستند که مطابق با لوایح و طرزالعمل های این کمیسیون عمل کند.

در قطعنامه اعتراض کنندگان آمده است تازمانی که کمیسیون به خواست اعتراض کنندگان در راستای تامین شفافیت انتخاباتی رسیدگی نکند، اجازه بازشماری آرا را نخواهند داد.

آنان همچنان از جامعه جهانی و نهادهای بین المللی می خواهند که در امر برگشت روند انتخابات به مسیر قانونی و اصولی آن تلاش کنند.

این در حالیست که دو روز پیش هزاران تن از هواداران دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی در شهر کابل دست به اعتراض گسترده زدند و به کمیسیون انتخابات هشدار دادند که سه صد هزار رای تقلبی را باطل اعلام کند.