رییس اجرایی حکومت می پذیرد که حکومت نتوانسته است اجماع ملی در روند صلح را حفظ کند. عبدالله عبدالله حضور شماری سیاسیون را در نشست مسکو که قرار است فردا برگزار شود، حق قشر سیاسی می داند، اما تاکید می کند که در روند گفتگوهای صلح با نمایندگان طالبان اگر محوریت دولت افغانستان نادیده گرفته […]

رییس اجرایی حکومت می پذیرد که حکومت نتوانسته است اجماع ملی در روند صلح را حفظ کند. عبدالله عبدالله حضور شماری سیاسیون را در نشست مسکو که قرار است فردا برگزار شود، حق قشر سیاسی می داند، اما تاکید می کند که در روند گفتگوهای صلح با نمایندگان طالبان اگر محوریت دولت افغانستان نادیده گرفته شود، طالبان لجوج تر می شوند.

قرار است روز سه شنبه و چهار شنبه نشستی در باره صلح افغانستان در مسکو برگزار شود. میزبانی این نشست دو روزه را افغانستانی های مقیم روسیه به عهده دارند و دولت روسیه به جانب کابل گفته است که در زمینه سازی این نشست دخیل نیست. گفته می شود که در این نشست دو روزه نمایندگان طالبان با رهبران سیاسی افغانستان دیدار می کنند. شماری از سیاسیون به دلیل حضور در این نشست به مسکو سفر کرده اند. عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت می گوید که هنوزهم در موقف طالبان هیچ تغییر نیامده است و طالبان با برگزاری این گونه نشست ها وقت کشی می کنند.

رییس اجرایی حکومت حضور سیاسیون را در نشست مسکو حق قشر سیاسی می داند، اما می گوید که در گفتگوها با نمایندگان طالبان اگر محوریت دولت افغانستان نادیده گرفته شود، طالبان لجوج تر خواهند شد.

نیاز جدی بود که در پیوند به گفتگوهای صلح اجماع ملی میان دولت و قشر سیاسی ایجاد شود. ظاهرا دیده می شود که این اجماع وجود ندارد. رییس اجرایی اجماع سیاسی داخلی را در باره گفتگوهای صلح نیاز جدی می داند و می گوید که حکومت نتوانست اجماع ملی در روند صلح را حفظ کند

در حالی نمایندگان طالبان برای گفتگوهای رو در رو با اقشار سیاسی افغانستان به نشست مسکو می روند که طی روز های گذشته آنان با نمایندگان دولت آمریکا برای شش روز در قطر گفتگو کردند. هم آمریکایی ها و هم نمایندگان طالبان از نتایج مذاکرات شش روزه در دوحه راضی بوده اند.