نشست سازمان پیمان امنیت جمعی اعلام کرد که نمایندگان کشورهای عضو این سازمان در یک نشست در مسکو، در مورد تقویت بخش‌های مرزی تاجیکستان با افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند. دراین نشست وزیرخارجه تاجکستان نیز گفته‌است که دوشنبه برای جلوگیری از نفوذ داعش بر ایجاد کمربند امنیتی در اطراف افغانستان تأکید دارد. پانزدهمین نشست بین‌المللی”مجمع پارلمانی پیمان […]

نشست سازمان پیمان امنیت جمعی اعلام کرد که نمایندگان کشورهای عضو این سازمان در یک نشست در مسکو، در مورد تقویت بخش‌های مرزی تاجیکستان با افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند. دراین نشست وزیرخارجه تاجکستان نیز گفته‌است که دوشنبه برای جلوگیری از نفوذ داعش بر ایجاد کمربند امنیتی در اطراف افغانستان تأکید دارد.

پانزدهمین نشست بین‌المللی”مجمع پارلمانی پیمان امنیت جمعی” با حضور اعضای اصلی پیمان امنیت جمعی و کشورهای ناظر و میزبان از جمله یک هیأت از جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد.

سراج‌الدین مهر‌الدین وزیرخارجه تاجکستان، طی سخنانی در این نشست بیان کرد که بر تقویت امنیت مرزهای افغانستان، با منطقه و سازمان پیمان امنیت جمعی گفت‌وگو کرده‌اند: «می‌توانیم به‌طور جمعی اقداماتی برای تقویت مرز تاجیکستان و افغانستان انجام دهیم».

وزیرخارجه تاجکستان نیز گفته‌است که امام‌علی رحمان، رئیس‌جمهور تاجیکستان ایجاد کمربند امنیتی در اطراف افغانستان را در تریبون‌های بین‌المللی برای ایجاد استحکامات در مرزها، مطرح کرده‌است: «ابتکار امام‌علی رحمان، رئیس‌جمهور تاجیکستان برای ایجاد کمربند امنیتی در اطراف افغانستان، که از سوی وی در تریبون‌های بین‌المللی مطرح شده‌است، نه تنها برای ایجاد استحکامات در مرزها، بلکه برای ایجاد شرایط در هر دو طرف فراهم می‌شود».

دراین حال، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی مقام‌های حکومت سرپرست همواره تأکید کرده‌است که گروه داعش شکست خورده‌است و خاک افغانستان علیه هیچ کشوری تهدید نیست.

گفتنی‌است که سازمان پیمان امنیت جمعی بارها از تهدیدات تروریستی ناشی از افغانستان ابراز نگرانی کرده‌است. جنرال آناتولی سیدوروف، رئیس ستاد مشترک این سازمان پیش از این گفته بود که آن‌ها در حال اتخاذ تدابیری برای مهار تهدیدات تروریستی از افغانستان است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv