مراسم تحلیف یکصدو دو تن از اعضای ولایتی کمیسیون شکایات انتخاباتی در کابل برگزار شد. رییس کمیسیون شکایات انتخابتی از اعضای ولایتی کمیسیون شکایات می خواهد که مطابق قانون کارهای شان را به پیش ببرند و از تقلب خود داری کنند. پس از انتظار طولانی سرانجام ریاست جمهوری فرمان تقرری یکصد و دو تن از […]

مراسم تحلیف یکصدو دو تن از اعضای ولایتی کمیسیون شکایات انتخاباتی در کابل برگزار شد. رییس کمیسیون شکایات انتخابتی از اعضای ولایتی کمیسیون شکایات می خواهد که مطابق قانون کارهای شان را به پیش ببرند و از تقلب خود داری کنند.

پس از انتظار طولانی سرانجام ریاست جمهوری فرمان تقرری یکصد و دو تن از اعضای ولایتی کمیسیون شکایات انتخاباتی را صادر کرد. مراسم تحلیف آنان در کابل برگزار شد. در این مراسم، عزیز الله آریایی، رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی از اعضای ولایتی کمیسیون شکایات خواست که از تقلب جلوگیری کنند.

در شماری از ولایت ها زنان به عنوان اعضای ولایتی کمیسیون شکایات انتخاباتی انتخاب نشده اند. شایعات وجود دارد که کمیسیون شکایات انتخاباتی شماری از نامزدان انتخابات مجلس نمایندگان را به اتهام داشتن گروپ های مسلح غیر مسوول از فهرست نهایی حذف می کند. سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید که بررسی شکایات های ثبت شده در باره نامزدان مجلس نمایندگان جریان دارد و احتمال می رود کسانی که به داشتن افراد مسلح غیر مسوول متهم اند از فهرست نهایی حذف شوند. دیده شود که کمیسیون شکایات انتخاباتی افراد را که گروپ های مسلح غیر مسوول دارند از فهرست نهایی حذف می کند یا خیر.