کمیسیون شکایات انتخاباتی از معرفی اعضای ولایتی این کمیسیون تا دو روز دیگر خبر داده است. یک عضوی کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید که ممکن فهرست اعضای ولایتی کمیسیون شکایات فردا از سوی ریاست جمهوری به آنان سپرده شود. کمیسیون شکایات انتخاباتی می‌گوید که سرانجام موضوع اعضای کمیسیون شکایات انتخاباتی در ولایت ها حل شده […]

کمیسیون شکایات انتخاباتی از معرفی اعضای ولایتی این کمیسیون تا دو روز دیگر خبر داده است. یک عضوی کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید که ممکن فهرست اعضای ولایتی کمیسیون شکایات فردا از سوی ریاست جمهوری به آنان سپرده شود.

کمیسیون شکایات انتخاباتی می‌گوید که سرانجام موضوع اعضای کمیسیون شکایات انتخاباتی در ولایت ها حل شده و آنان تا “یک یا دو روز” آینده به گونه رسمی معرفی می‌شوند. کمیسیون شکایات انتخاباتی می‌گوید که کارها مطابق برنامه و تقسیم اوقات به پیش رفته و مشکلات اعضای کمیسیون شکایات انتخاباتی در ولایت ها تقریباحل شده‌است.

عبدالبصیر عضو کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید که ممکن فهرست اعضای ولایتی کمیسیون شکایات امروز یا فردا از سوی ریاست جمهوری به آنان سپرده شود.

کمیسیون شکایات انتخاباتی حدود دو ماه قبل لیست یکصد و دو نفری را به ریاست جمهوری فرستاد، اما ریاست جمهوری از این میان بیست و هفت تن را به حیث اعضای این کمیسیون معرفی کرده‌ است. ریاست جمهوری گفته بود که در اسناد اعضای کمیسیون مشکل وجود دارد، اما حالا کمیسیون شکایات انتخاباتی می‌گوید که مشکل اسناد اعضای ولایتی کمیسیون شکایات حل شده‌است.

این عضو کمیسیون شکایات انتخاباتی همچنان می‌گوید که تاکنون کمیسیون شش صد و هفتاد شکایت را ثبت کرده ‌است. به گفته وی، از این میان نزدیک به دوصد شکایت در پیوند به کاندیدان احتمالی است که افراد مسلح دارند و، یکصد و سی دیگر در مورد کاندیدان احتمالی است که نام‌شان از لیست ابتدایی کمیسیون مستقل انتخابات حذف شده است و تعداد باقیمانده در جمع کاندیدان احتمالی اند در لیست ابتدایی جا داشته و در موارد مانند قتل، دزدی، سرقت اموال دخیل اند.

وی همچنان می گوید که، از جمع این شکایت ها تنها مراحل مختلف بررسی سی و هشت آن تکمیل شده و بقیه در مراحل ثبت، تحلیل و تدقیق قرار دارند.