در ادامه‌ی نگرنی‌ها از وضعیت مهاجران اخراج‌شده افغانستان از خاک پاکستان، تام ویست نماینده ویژه‌ی امریکا برای افغانستان می‌گوید که واشنگتن از سازمان‌های کمک‌رسان به پناه‌جویان در افغانستان پشتیبانی می‌کند. تام ویست نماینده ویژه‌ی امریکا برای افغانستان می‌گوید درحالی که سازمان جهانی مهاجرت و کمشنری عالی ملل متحد برای پناه‌جویان به افغانستان، کمک و نیازمندی‌های […]

در ادامه‌ی نگرنی‌ها از وضعیت مهاجران اخراج‌شده افغانستان از خاک پاکستان، تام ویست نماینده ویژه‌ی امریکا برای افغانستان می‌گوید که واشنگتن از سازمان‌های کمک‌رسان به پناه‌جویان در افغانستان پشتیبانی می‌کند.

تام ویست نماینده ویژه‌ی امریکا برای افغانستان می‌گوید درحالی که سازمان جهانی مهاجرت و کمشنری عالی ملل متحد برای پناه‌جویان به افغانستان، کمک و نیازمندی‌های عاجل آن‌ها را در محل همآهنگ می‌سازند، واشنگتن نیز به حمایت خود از این ادارات ادامه می‌دهد. وی در شبکه اکس نوشته که برگشت‌کنندگان مستحق مصونیت، احترام و حفاظت اند. همچنان دفتر سازمان جهانی صحت در افغانستان می‌گوید با افزایش شمار اخراج‌شدگان فشار بر امکانات صحی این سازمان بیشتر شده‌است.

از سوی هم، وزارت خارجه امریکا گفته که در ارتباط با امنیت شهروندان افغانستان که در پاکستان به سرمی‌برند تا به امریکا منتقل شوند، با دولت پاکستان در تماس است. متیو میلر سخنگوی این وزارت در گفت‌وگو با خبرنگاران افزوده که تأمین امنیت شهروندان آسیب‌پذیر و در معرض‌خطر افغانستان در پاکستان، به نفع دو کشور است: ″یک بار دیگر از همسایه‌های افغانستان به‌شمول پاکستان می‌خواهم تا به شهروندان در معرض‌خطر، اجازه ورود به کشورهای‌شان را بدهند و با سازمان‌های بشردوستانه بین‌المللی برای ارائه کمک‌های بشردوستانه هماهنگی کنند″.

همزمان سرداراحمد شکیب، سفیر حکومت سرپرست در پاکستان از برخورد چند‌گانه مقام‌های پاکستانی در زمینه اخراج مهاجران و پناه‌جویان افغانستان از این کشور انتقاد کرده‌است. با این همه، ذبیح‌‌‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست می‌گوید که برگشت مهاجران از پاکستان به‌گونه‌ای عادی جریان دارد و حکومت تلاش می‌کند که برای آنان خدمات خوب فراهم کند.

پیشتر جان محمد اچکزی، وزیر اطلاعات بلوچستان پاکستان گفته بود که زمینه اخراج تمام شهروندان خارجی غیرقانونی براساس قوانین داخلی این کشور فراهم شده‌است. این در حالی‌است که براساس آمار حکومت سرپرست، بیش از ۴۰۰ هزار تن از مهاجران اخراج‌شده از خاک پاکستان، وارد افغانستان شده‌اند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv