کمیسیون شکایات انتخاباتی سرانجام فیصله خود را در مورد شکایات و اعتراضات در پیوند به نتیجه ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد. کمیسیون شکایات انتخاباتی با گذاشتن شرایط فیصله نهایی خود را در پیوند به شکایت های استینافی اعلام کرد. زهره بیان شینواری رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی، در یک نشست خبری اعلام کرد که ده […]

کمیسیون شکایات انتخاباتی سرانجام فیصله خود را در مورد شکایات و اعتراضات در پیوند به نتیجه ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.

کمیسیون شکایات انتخاباتی با گذاشتن شرایط فیصله نهایی خود را در پیوند به شکایت های استینافی اعلام کرد. زهره بیان شینواری رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی، در یک نشست خبری اعلام کرد که ده درصد از محلات رای‌دهی مربوط به یکصد و سی و هفت هزار و شش صد و سی رای مشکوک که شامل سه صد و نه محل است، به تفتیش ویژه راجع می ‌شود. طبق فیصله کمیسیون شکایات، در صورتی که شصت و پنج درصد از این محلات رای‌ دهی در نتیجه تفتیش ویژه معیار چون داشتن معلومات بایومتریکی، ژورنال و برگه نتایج معتبر روز انتخابات را داشته باشد، به تمام یکصد و سی و هفت و شش صد و سی رای مشکوک اعتبار داده می‌شود.

رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی درباره آرای غیربایومتریکی نیز گفت که از دو هزار و چهارصد و بیست و سه محل مورد مناقشه، دوصدو نود و هشت محل آن به بازشماری مجدد می رود. در صورتی که این محلات بتواند معیارهای لازم را تکمیل کند، معتبر و در غیر آن باطل اعلام می شود. بخشی از آرای این محلات پیش از این نیز باطل اعلام شده است.

شماری از اعضای کمیسیون شکایات انتخاباتی می گویند که این تصمیم کمیسیون شکایات انتخاباتی یک هفته زمان را برای نهایی شدن بررسی دقیق اختلافی دربر می گیرد و تا یک هفته دیگر نتایج نهایی انتخابات مشخص خواهد شود.

کمیسیون شکایات انتخاباتی فیصله ‌اش را برای تطبیقات به کمیسیون انتخابات فرستاده است. پس از این مرحله کمیسیون انتخابات این فیصله ‌ها را تطبیق می‌کند و به این ترتیب راه برای اعلام نتیجه نهایی هموار خواهد شد.