یک کانادایی که با همسر و سه کودکش روز پنجشنبه از اسارت طالبان در منطقه کرم پاکستان آزاد شدند، می ‌گوید گروه طالبان دخترش را کشته و به همسرش تجاوز کرده است. جوشوا بویل، شهروند کانادا و همسرش کایتلن کلمن در سال دوهزار و دوازده برای سیاحت به افغانستان آمده بودند که در ولایت میدان […]

یک کانادایی که با همسر و سه کودکش روز پنجشنبه از اسارت طالبان در منطقه کرم پاکستان آزاد شدند، می ‌گوید گروه طالبان دخترش را کشته و به همسرش تجاوز کرده است.

جوشوا بویل، شهروند کانادا و همسرش کایتلن کلمن در سال دوهزار و دوازده برای سیاحت به افغانستان آمده بودند که در ولایت میدان وردک در غرب کابل ربوده شدند. او بعد از پنج سال اسارت همراه با سه فرزند و خانمش به کانادا تازه رسیده است.

پدر خانم کلمن گفته که تصمیم‌ گیری آقای بویل برای دیدار از خطرناک‌ ترین کشور جهان با همسر باردارش ” نابخردانه” بوده است. آقای بویل در فرودگاه تورنوتو به رسانه‌ ها گفته که این زوج در نظر داشتند کمک‌ های قابلگی را به روستاییانی که تحت کنترل طالبان بودند، ارایه کنند.

خانم کلمن در آن زمان در انتظار نخستین فرزندش بود. این زوج اکنون دارای سه فرزند هستند که همه آنها در دوران اسارت شان متولد شده ‌اند. آقای بویل گفته که آنها چهار فرزند می ‌توانست داشته باشند ولی فرزند چهارم آنها که یک دختر بود توسط گروگان گیران کشته و همسرش توسط نیروهای وابسته به شبکه حقانی مورد تجاوز قرار گرفته است.

جوشوا بویل گفته است: “حماقت و شرارت شبکه حقانی باعث شد تا دختر نوزادم کشته شود و یکی از محافظان بر همسرم تجاوز جنسی کرد.”

به گفته این گروگان کانادایی، تجاوز به همسرش به خاطر تلافی در برابر رد پیشنهادهای مکرر شبکه حقانی بود. او درباره اینکه گروه طالبان از او چه می ‌خواست اطلاعی نداد. او گفته است که تجاوز بر همسرش کار فردی نبوده بلکه محافظانش زیر نظارت فرمانده خود آن را انجام دادند.

ارتش پاکستان روز پنجشنبه بدون نام بردن از خانواده اعلام کرده بود که این ارتش “پنج گروگان غربی از جمله یک کانادایی، همسر آمریکایی و سه کودک آنها را از زندان تروریست‌ ها آزاد کرد”. گزارش‌های اولیه نشان می ‌داد که آقای بویل پرواز در هواپیمایی نظامی آمریکا از پاکستان را رد کرده بود.