صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل “یونیسف” اعلام کرده که دو میلیون کودک زیر پنج سال و چهار صد و هشتاد و پنج هزار زن حامله و شیرده در افغانستان از سلامت و امنیت غذایی محروم استند. در این گزارش که روز سه ‌شنبه منتشر شده آمده است که این ارزیابی با بررسی وضعیت کودکان، […]

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل یونیسفاعلام کرده که دو میلیون کودک زیر پنج سال و چهار صد و هشتاد و پنج هزار زن حامله و شیرده در افغانستان از سلامت و امنیت غذایی محروم استند.

در این گزارش که روز سه ‌شنبه منتشر شده آمده است که این ارزیابی با بررسی وضعیت کودکان، زنان حامله و شیرده در بیست و دو ولایت به دست آمده است.

این نهاد با اشاره به خشکسالی سال گذشته در افغانستان، نوشته که آثار خشکسالی در سال دو هزار و نزده نیز ادامه خواهد یافت و باعت کاهش سلامت غذایی در این کشور می ‌شود.

در این گزارش آمده که بی ‌ثباتی، ناامنی و خشکسالی باعث دو برابر شدن افرادی نیازمند در سال دوهزار و نزده خواهد شد. براساس گزارش صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل، شش صد هزار کودک در افغانستان در معرض سوء تغذیه حاد قرار دارند. به گفته این نهاد کودکانی که سلامت غذایی ندارند نه برابر بیش از دیگران در معرض خطر مرگ قرار دارند.

براساس گزارش این نهاد، نبود امنیت غذایی می ‌تواند باعث آسیب پذیری کودکان در برابری بیماری و حتی عود بیماری ‌های گذشته و همچنین سبب کاهش رشد آنان شود و تاثیرات مخربی بر ذهن کودکان داشته باشد. یونیسف در این گزارش تاکید کرده است که سوء تغذیه برای زنان حامله و دختران در حال رشد هم تاثیرات ناگواری دارد که می ‌تواند در زمان رشد و حتی در آینده که مادر می‌ شوند، بر کودکان آنان تاثیر داشته باشد. یونیسف افزوده که در سال دوهزار نزده انتظار می‌رود که شش اعشاریه سه میلیون تن به کمک انسان دوستانه نیاز داشته باشند.