سازمان بین المللی مهاجرت از افزایش بازگشت مهاجران افغانستان از کشورهای ایران، پاکستان و ترکیه خبر داده است. سازمان بین ‌المللی مهاجرت اعلام کرده است که هزاران مهاجر افغانستان در حالی از ایران و پاکستان به کشور برگشته‌ اند که امنیت غیرنظامیان با تهدید مواجه ‌است. سازمان بین ‌المللی مهاجرت گفته است که در پنج […]

سازمان بین المللی مهاجرت از افزایش بازگشت مهاجران افغانستان از کشورهای ایران، پاکستان و ترکیه خبر داده است.

سازمان بین ‌المللی مهاجرت اعلام کرده است که هزاران مهاجر افغانستان در حالی از ایران و پاکستان به کشور برگشته‌ اند که امنیت غیرنظامیان با تهدید مواجه ‌است. سازمان بین ‌المللی مهاجرت گفته است که در پنج ماه اول سال ‌جاری میلادی، دوصد و هشتاد و پنج هزار از مهاجران افغانستان از ایران به کشور‌شان برگشته اند و این آمار نشان می دهد که نظر به زمان مشابه در سال گذشته، افزیش قابل ملاحظه ای را نشان می دهد.

براساس معلومات سازمان بین المللی مهاجرت، از آغاز سال جاری میلادی دوازده هزار مهاجر افغانستان که مدرک قانون اقامت نداشتند از پاکستان به‌طور داوطلبانه و یا جبری برگشتانده شده‌ اند.

همزمان با این، ترکیه هم هشت هزار تن از مهاجر افغانستان را در ماه ‌های اپریل و می امسال دوباره به افغانستان فرستاده‌ است.

سازمان بین ‌المللی مهاجرت در گزارش تازه خود گفته است که این مهاجران افغانستان به کشوری برگشته‌ اند که در آن جنگ ادامه دارد، غیرنظامیان مصون نیستند و بسیاری مردم در فقر و قحطی به سر می ‌برند. در گزارش آمده است که سی درصد خانواده‌ های برگشته نیاز به کمک ‌های فوری دارند و تنها برای کمک به هفت درصد آنان امکانات مالی وجود دارد.

بر اساس گزارش سازمان بین المللی مهاجرت، ایتالیا در این اواخر برای کمک به پناهجویان افغانستان که به ولایت های هرات و نیمروز برگشته‌ اند، یک میلیون یورو به سازمان بین ‌المللی مهاجرت داده است.

سازمان بین ‌المللی مهاجرت در این گزارش به نقل از اتحادیه اروپا می ‌نویسد با وجودی‌ که کشورهای اروپایی در سال دوهزار و هفده میلادی سه صد و پنجاه و هشت هزار مهاجر افغانستان را دوباره اخراج کرده اند؛ اما بازهم پناهجویان افغانستان در سه ماه اول سال روان میلادی پس از سوریه و عراق، سومین گروه پناهجویان را در این کشورها تشکیل می ‌دهند.