حملات هوایی نیروهای آمریکایی در افغانستان افزایش یافته است. در تازه ترین گزارش وزارت دفاع آمریکا آمده که نیروهای هوایی آمریکا در یک ماه گذشته، بیش از یکهزار و یکصد حمله هوایی در مناطق مختلف افغانستان اجرا کرده اند. گزارش تازه وزارت دفاع آمریکا نشان می‌دهد که نیروهای هوایی آمریکا در یکماه گذشته بیش از […]

حملات هوایی نیروهای آمریکایی در افغانستان افزایش یافته است. در تازه ترین گزارش وزارت دفاع آمریکا آمده که نیروهای هوایی آمریکا در یک ماه گذشته، بیش از یکهزار و یکصد حمله هوایی در مناطق مختلف افغانستان اجرا کرده اند.

گزارش تازه وزارت دفاع آمریکا نشان می‌دهد که نیروهای هوایی آمریکا در یکماه گذشته بیش از یکهزار و یکصد حمله هوایی در مناطق مختلف افغانستان انجام داده‌اند. بر بنیاد گزارش تازه وزارت دفاع آمریکا، نیروهای این‌کشور در جریان ماه سپتمبر سال جاری، حد اوسط هر روز حدود چهل حمله هوایی را انجام داده‌اند.

پنتاگون می‌گوید، در ماه اگست در مجموع هشتصد و ده حمله هوایی در افغانستان انجام داده، اما در ماه سپتمبر تعداد آن به یکهزار و یکصد و سیزده حمله رسیده است.

به‌گفته وزارت دفاع آمریکا، این حملات از بهر این انجام شده که گذاشته نشود، تروریستان داعش، شبکه القاعده و سایر گروه‌های تروریستی پناهگاه امن در افغانستان ایجاد کنند.

نیروهای آمریکایی حملات هوایی‌شان را در افغانستان در حالی افزایش داده اند که گفتگوهای صلح میان آمریکا و طالبان، از سوی رییس جمهور دونالد ترمپ در ماه سپتمبر لغو شد.

وزارت دفاع ملی می گوید که افزایش حملات هوایی آمریکا برای پاکسازی مناطق مختلف خیلی مؤثر تمام شده‌است و در عملیات‌های فعلی نیرو‌های امنیتی بیشترین نقش را دارند.

وزارت دفاع ملی همچنان می گوید که در عملیات‌های زمینی، بیشتر نیروهای امنیتی کشور نقش دارند، اما در عملیات‌های هوایی، نیروهای بین‌المللی با آن‌ها بیشتر همکاری می‌کنند.

آمار تازه سازمان ملل‌متحد نشان می‌دهد که در حملات هوایی علیه شورشیان، غیر نظامیان هم در افغانستان هدف قرار گرفته اند و تلفاتی را متحمل شده‌اند.

دفتر معاونت سازمان ملل‌متحد در افغانستان، در گزارشی که در هفدهم ماه اکتوبر نشر کرد گفته است که تلفات غیرنظامیان در حملات هوایی نسبت به سال گذشته میلادی بیست و هشت درصد افزایش یافته است. اما حکومت بارها گفته که عامل اصلی تلفات غیر نظامیان طالبان ماستند، زیرا از مردم به‌ حیث سپر کار می‌گیرند.