دفتر هماهنگی امور کمک های بشری سازمان ملل “اوچا” گفته است که در اثر سرازیر شدن سیلاب‌ها در چندین ولسوالی ولایت کندهار، بیست تن جان باخته اند. از دو روز گذشته به این سو افزون بر کندهار، ولایت های هلمند، فراه و هرات نیز شاهد سرازیر شدن سیلاب‌ های شدید ناشی از بارندگی‌ های سنگین […]

دفتر هماهنگی امور کمک های بشری سازمان ملل “اوچا” گفته است که در اثر سرازیر شدن سیلاب‌ها در چندین ولسوالی ولایت کندهار، بیست تن جان باخته اند.

از دو روز گذشته به این سو افزون بر کندهار، ولایت های هلمند، فراه و هرات نیز شاهد سرازیر شدن سیلاب‌ های شدید ناشی از بارندگی‌ های سنگین بوده است. در گزارش دفتر هماهنگی امور کمکهای بشری سازمان ملل “اوچا” آمده است که شهر کندهار و ولسوالی‌های ژیری، دند، دامان، ارغنداب، سپین ‌بولدک و تخته‌ پل این ولایت، در سی ساعت گذشته، حدِ اقل نود و هفت ملی ‌متر باران باریده که سبب جاری ‌شدن سیلاب‌های مدهش شده است.

در این گزارش گفته شده که دراثر سرازیر شدن سیلاب‌های ناشی از بارندگی بیست تن به شمول کودکان جان باخته اند و دست کم ده تن دیگر هنوزهم در ولسوالی‌های ارغنداب، دامان، سپین‌بولدک و دند نادرک استند.

این نهاد تخمین می‌کند که حدود دوهزار منزل مسکونی در ولسوالی ‌های آسیب ‌دیده به شمول شهر کندهار تخریب شده و آسیب‌ دیدگان به مکتب ها، مسجد ها، تعمیرهای حکومتی و دیگر ساحات مصوون منتقل شده اند.

همچنان این اداره گفته است که پنجصد عضو خانواده‌ های کوچی در ولسوالی ارغنداب کندهار در سیلاب گیر مانده اند و به کمکهای عاجل نیاز دارند.

درهمین حال، وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث اعلام کرده است که به خانواده‌ های سیلاب ‌زده در این ولایت ها به موقع رسیدگی شده است. حشمت‌الله بهادری، سخنگوی این وزارت می گوید که در هماهنگی با وزارت‌های دفاع و داخله یکهزار و چهارصد خانواده سیلاب ‌زده در ولسوالی ‌های پنجوایی، دامان و دند به ساحات مصوون منتقل شده اند.

درهمین حال، مسوولان محلی ولایت غزنی از جان باختن و زخمی شدن پنج تن درپی فرو ریختن سقف خانه ها در این ولایت خبر داده اند. سخنگوی والی غزنی همچنان می گوید که دوازده خانه مسکونی تخریب و چهارده رأس مواشی تلف شده است.