دو دختر جوان که در ولایت کاپیسا اقدام به خودکشی کرده ‌اند، به گفته مسوولان محلی این ولایت، یکی از آنان جان باخته است. سخنگوی پلیس ولایت گفته است که این دختران در ولسوالی حصه‌ اول کوهستان و شهر محمود راقی، مرکز این ولایت اقدام به خودکشی کرده ‌اند. مشکلات روانی، خشونت‌ خانگی، ازدواج اجباری […]

دو دختر جوان که در ولایت کاپیسا اقدام به خودکشی کرده ‌اند، به گفته مسوولان محلی این ولایت، یکی از آنان جان باخته است. سخنگوی پلیس ولایت گفته است که این دختران در ولسوالی حصه‌ اول کوهستان و شهر محمود راقی، مرکز این ولایت اقدام به خودکشی کرده ‌اند.

مشکلات روانی، خشونت‌ خانگی، ازدواج اجباری و  فشارهای اجتماعی از علت های عمده خودکشی زنان در کشور گفته می شود. همه ساله موارد اقدام به خودکشی در ولایت های مختلف کشور به ثبت می رسد. ولایت هرات ظرف سال های گذشته گواه بیشتر رویداد های خودکشی زنان بوده است.

اکنون مسوولان محلی ولایت کاپیسا می ‌گویند که روز چهارشنبه هفته گذشته پیش یک دختر جوان به علت مشکلات خانواد‌گی با خوردن زهر خودکشی کرده است. شایق شورش کوهستانی، سخنگوی فرماندهی پلیس ولایت کاپیسا به رسانه ها گفته است که این دختر در مربوطات ولسوالی حصه‌ اول کوهستان این ولایت اقدام به خودکشی کرده بود و قبل از رسیدن به شفاخانه جان باخته است. سخنگوی پلیس کاپیسا گفته که تحقیقات پلیس این ولایت در پیوند به این رویداد آغاز شده؛ اما به گفته او، اعضای خانواده فرد مقتول فراری استند و پلیس موفق به بازداشت آنان نشده است.

بااین حال، یک زن دیگر نیز در شهر محمودراقی مرکز ولایت کاپیسا اقدام به خودکشی کرده است؛ اما به گفته پولین، این زن پس از انتقال به شفاخانه از مرگ نجات یافته است.

با این همه، مسوولان محلی ولایت سرپل می گویند که یک زن در مربوطات مرکز این ولایت سر بریده شده است. نورآغاز فیضی سخنگوی فرماندهی پلیس ولایت سرپل گفته است که این رویداد پنجشنبه شب در منطقه”کورک عربیان” مرکز این ولایت به قوع پیوسته است. به گفته سخنگوی پلیس سرپل این منطقه در تصرف طالبان قرار دارد و انگیزه این قتل تاکنون مشخص نشده است. آقای فیضی افزوده که عاملان این قتل نیز شناسایی نشده است.