بانک مرکزی اعلام کرده‌است که هفده میلیون دالر وارد بازار می‌کند. سخنگوی بانک مرکزی می‌گوید که تغییرات در نرخ‌ها امر معمولی در بازارها است. او افزود که وضعیت بازار به دقت تحت‌نظر است و امکانات کافی نیز موجود است تا نیازمندی‌های اسعاری بازار را مرفوع کند. همزمان با افزایش نسبی نرخ دالر در برابر افغانی، […]

بانک مرکزی اعلام کرده‌است که هفده میلیون دالر وارد بازار می‌کند. سخنگوی بانک مرکزی می‌گوید که تغییرات در نرخ‌ها امر معمولی در بازارها است. او افزود که وضعیت بازار به دقت تحت‌نظر است و امکانات کافی نیز موجود است تا نیازمندی‌های اسعاری بازار را مرفوع کند.

همزمان با افزایش نسبی نرخ دالر در برابر افغانی، بانک مرکزی اعلام کرده‌است که ۱۷ میلیون دالر وارد بازار می‌کند. بر اساس آخرین گزارش در بازار مرکزی ارز در سرای شهزاده کابل، دیروز یک دالر امریکایی به ۷۵ افغانی رسیده‌است.

حسیب احمدی سخنگوی بانک مرکزی در پیام صوتی به تلویزیون نور در پیوند به کاهش نرخ افغانی در برابر دالر گفت که تغییرات در نرخ‌ها امر معمولی در بازارها است. او افزود که  که وضعیت بازار به دقت تحت‌نظر است و امکانات کافی نیز موجود است، تا نیازمندی‌های اسعاری بازار مرفوع شود.

از این‌که افزایش نرخ دالر در برابر افغانی تأثیر مستقیم بر قدرت خرید مردم و افزایش بهای مواد اولیه دارد؛ این مسأله برای شهروندان کشور همواره نگران‌کننده بوده‌است.

گفتنی‌است که نرخ دالر در برابر افغانی پس از حاکمیت حکومت سرپرست، به ‌گونه‌ بی‌سابقه افزایش یافت؛ اما با ورود کمک‌های نقدی بشردوستانه، بهای دالر کاهش یافت. بر اساس اطلاعات اداره‌ بازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار)، در بیش از دو سال گذشته، ۲.۹ میلیارد دالر پول نقد وارد افغانستان شده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv