افغانستان عضویت سازمان بین الملل مشارکت برای حکومتداری باز را کسب کرد. این سازمان روی مشارکت مردمی، مبارزه با فساد اداری و به کارگیری فناوری‌های جدید برای ایجاد حکومت های بازتر فعالیت می‎کند. سازمان بین‌المللی مشارکت برای حکومتداری باز با پیروی از مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر و کنوانسیون بین‌المللی سازمان ملل متحد در کار […]

افغانستان عضویت سازمان بین الملل مشارکت برای حکومتداری باز را کسب کرد. این سازمان روی مشارکت مردمی، مبارزه با فساد اداری و به کارگیری فناوری‌های جدید برای ایجاد حکومت های بازتر فعالیت میکند.

سازمان بین‌المللی مشارکت برای حکومتداری باز با پیروی از مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر و کنوانسیون بین‌المللی سازمان ملل متحد در کار مبارزه با فساد اداری در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۱ میلادی تأسیس شد. چندی پیش رییس عمومی اداره امور ریاست‌جمهوری، درخواست عضویت افغانستان در سازمان بین‌المللی مشارکت برای حکومتداری باز و مزایای عضویت افغانستان در این سازمان را مطرح کرد.

سید اکرام افضلی رییس اجرایی دیدبان شفافیت افغانستان نقش رسانه ها و نهادهای مدنی در کار تطبیق اهداف این سازمان را مهم می‎داند و می‎گوید که اگر حکومت شرط های این سازمان را عملی نکند عضویت اش در این سازمان را از دست خواهد داد.

شماری از فعالان مدنی می‎گویند که حکومت وحدت ملی وعده های را که به جامعه جهانی داده بود تاهنوز عملی نکرده است و از این جهت خوشبین نیستند که حکومت بتواند شرط های این سازمان را عملی کند.