نماینده ویژه اوزبیکستان و معاون وزیر خارجه استونی وضعیت افغانستان را مورد بحث قرار دادند. دو طرف در این دیدار، تأکید کردند که هماهنگی تلاش‌های جهان در مورد افغانستان ضروری است. در ادامه‌ی تلاش‌ها و رایزنی‌های منطقه‌ای و جهانی پیرامون وضعیت جاری کشور، عصمت‌الله ایرگاش‌یف نماینده ویژه رئیس‌جمهور اوزبیکستان در افغانستان و یوناتان وسویوف معاون […]

نماینده ویژه اوزبیکستان و معاون وزیر خارجه استونی وضعیت افغانستان را مورد بحث قرار دادند. دو طرف در این دیدار، تأکید کردند که هماهنگی تلاش‌های جهان در مورد افغانستان ضروری است.

در ادامه‌ی تلاش‌ها و رایزنی‌های منطقه‌ای و جهانی پیرامون وضعیت جاری کشور، عصمت‌الله ایرگاش‌یف نماینده ویژه رئیس‌جمهور اوزبیکستان در افغانستان و یوناتان وسویوف معاون وزیر امور خارجه استونی در شهر تاشکند دیدار و اوضاع افغانستان را به بحث گرفتند. در این دیدار دو طرف، بر ضرورت هماهنگی تلاش‌های جامعه جهانی در مورد افغانستان، به‌ویژه در موضوع کمک‌های بشردوستانه به مردم این کشور تأکید کردند. در همین حال، شماری از آگاهان نظامی می‌گویند که اوزبیکستان به دلایل داشتن مرز طولانی و مشترکات فرهنگی با افغانستان، اتصال اقتصادی با جنوب آسیا از طریق کشور و مهم‌تر مهار تهدیدات برخی گروه‌های تروریستی، می‌خواهد با حکومت کنونی افغانستان در تعامل باشد.

قابل یاددهانی‌است که اوزبیکستان از نخستین کشورهایی بود که بعد از روی‌کارآمدن حکومت سرپرست، تماس‌ها و رفت و آمدها به کابل را  آغاز کرد و تاکنون نیز به‌طور منظم به این روند ادامه داده‌است. تاشکند علی‌رغم به رسمیت نشناختن حکومت کنونی افغانستان، و نیز تهدیدات امنیتی، به‌دنبال فرصت‌های اقتصادی در افغانستان است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv