مهلت داده‌شده پاکستان برای اخراج مهاجران افغانستان در خاک این کشور، به آخرین روز خود رسیده‌است. نیروهای امنیتی پاکستان قبل از تکمیل این مهلت، روند بازداشت و برگشت‌دادن مهاجران افغانستان را آغاز کرده‌اند. ضرب‌الاجل پاکستان برای اخراج مهاجرین افغانستان در خاک این کشور، به آخرین روز خود رسیده‌است. دولت پاکستان در سوم اکتبر اعلام کرد […]

مهلت داده‌شده پاکستان برای اخراج مهاجران افغانستان در خاک این کشور، به آخرین روز خود رسیده‌است. نیروهای امنیتی پاکستان قبل از تکمیل این مهلت، روند بازداشت و برگشت‌دادن مهاجران افغانستان را آغاز کرده‌اند.

ضرب‌الاجل پاکستان برای اخراج مهاجرین افغانستان در خاک این کشور، به آخرین روز خود رسیده‌است. دولت پاکستان در سوم اکتبر اعلام کرد که همه‌‌ای مهاجران غیرقانونی، ۲۸ روز فرصت دارند تا داوطلبانه این کشور را ترک کنند و در غیر این‌‌صورت با زور اخراج خواهند شد. اینک اما گزارش‌ها می‌رساند که نیروهای امنیتی پاکستان حتی قبل از تکمیل مهلت، روند بازداشت و برگشت‌دادن مهاجران افغانستان را آغاز کرده‌اند. با این‌که سازمان ملل متحد اخراج مهاجران افغانستان از پاکستان را نقض جدی حقوق بشر خوانده و از اسلام‌آباد خواست تا روند اخراج مهاجران افغانستان را به تعویق بی‌اندازد؛ اما مقام‌های پاکستانی می‌گویند که اخراج مهاجران غیرقانونی از اول نوامبر آغاز می‌شود.

از سوی دیگر، سرفراز بوگتی سرپرست وزارت داخله پاکستان گفت که در عملیات اخراج، به محل سکونت این مهاجران برای دست‌گیری و فرستادن آنها به مراکز پناه‌جویان حمله می‌شود. در همین حال، دید‌بان حقوق بشر از ضرب‌الاجل پاکستان برای اخراج مهاجران به شدت انتقاد کرد. این نهاد می‌‌گوید که اخراج دسته‌‌جمعی سبب افزایش خشونت پولیس علیه شهروندان افغانستان، آزار و اذیت، حمله و بازداشت خودسرانه شده‌است.

از سوی هم، سخنگوی حکومت سرپرست می‌گوید که آمادگی‌ها برای برگشت‌کنندگان از پاکستان گرفته شده‌است.

پیش از این، شماری از مقام‌های حکومت سرپرست افغانستان تصمیم اخراج مهاجران افغانستان از پاکستان را غیرانسانی خوانده و گفته‌اند که این عمل سبب ایجاد فاصله بین دو کشور می‌‌شود.

 

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv