مسولان اتاق تجارت می گویند که سیستم بانکداری اسلامی به رشد اقتصادی کشور کمک بیشتر می کند. آنان تاکید می کنند که میان بازرگانان و بانک های که با نظام بانکداری سودی فعالیت می کنند، فاصله زیادی وجود دارد وباید این فاصله ها از میان برداشته شود. طرحی به هدف مروج شدن نظام بانکداری اسلامی […]

مسولان اتاق تجارت می گویند که سیستم بانکداری اسلامی به رشد اقتصادی کشور کمک بیشتر می کند. آنان تاکید می کنند که میان بازرگانان و بانک های که با نظام بانکداری سودی فعالیت می کنند، فاصله زیادی وجود دارد وباید این فاصله ها از میان برداشته شود.

طرحی به هدف مروج شدن نظام بانکداری اسلامی از سوی بازرگانان و شماری از متحصصان از کشورهای اسلامی ارایه شده است. شماری از کشورهای اسلامی با استفاده از این طرح تازه می خواهند در میان مسلمانان بانکداری اسلامی رایج شود. به همین منظور روز (سه شنبه ۲۸سنبله/شهریور) نشستی از طرف شماری از بانک های خصوصی و نهاد های انتفاعی در کابل برگزار شد. خان جان الکوزی معاون اتاق تجارت می گوید که نظام بانکداری اسلامی به رشد اقتصادی کشور کمک بیشتر می کند. آقای الکوزی تاکید می کند که میان بازرگانان و بانک هایی که با نظام غیر اسلامی فعالیت می کنند، فاصله زیادی وجود دارد و باید این فاصله ها از میان برداشته شود. به گفته آقای الکوزی، حدود نیمی از بازرگانان از نظام موجود در بانک ها راضی نیستند. در همین حال مسوولان بانک مرکزی و وزارت تجارت بر حل مشکلات بازرگانان کشور تاکید می کنند.

در حالی نظام بانکداری اسلامی از سوی دین شناسان در گردهمایی به معرفی گرفته می شود که سیستم موجود در بانک های کشور برگرفته شده از نظام های بانکی غربی اند و هیچ ربطی با دین اسلام ندارد.