وزارت اقتصاد توافقنامه معیاری همکاری های اساسی را به هدف پیشرفت های اجتماعی و فراهم سازی معیاری های بهتر زندگی برای مردم افغانستان با صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در کابل امضا کرد. صندوق جمعیت سازمان ملل متحد مدت چهل و دو سال می شود که در افغانستان فعالیت کرده است. این صندوق از سال […]

وزارت اقتصاد توافقنامه معیاری همکاری های اساسی را به هدف پیشرفت های اجتماعی و فراهم سازی معیاری های بهتر زندگی برای مردم افغانستان با صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در کابل امضا کرد.

صندوق جمعیت سازمان ملل متحد مدت چهل و دو سال می شود که در افغانستان فعالیت کرده است. این صندوق از سال نود و چهار تا اکنون بیشتر از هشتاد و دو میلیون دالر را در راستای جلوگیری از مرگ و میر مادران، وضعیت زندگی مردم به خصوص زنان و دختران در دور افتاده ترین نقات کشور به مصرف رسانده است. (روز چهارشنبه ۲ حوت/اسفند) وزارت اقتصاد توافقنامه معیاری همکاری های اساسی را به هدف پیشرفت های اجتماعی و فراهم سازی معیاری های بهتر زندگی برای مردم افغانستان با صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در کابل امضا کرد.

مصطفی مستور وزیر وزارت اقتصاد می گوید که با امضای این توافقنامه صندوق جمعیت سازمان ملل متحد یکصد و پنجاه میلیون دالر را از سال سال دوهزار هژده تا سال دوهزار و بیست وهفت در راستای نفوس شماری، صحت، خشونت های جنسیتی و پیشرفت های اقتصاد در کشور به مصرف خواهد رساند.

در همین حال، مسوولان صندوق جمعیت سازمان ملل متحد می گویند که این صندوق بیشتر از چهل سال است که در نقاط دور افتاده افغانستان چه در زمان جنگ و چه در فضای صلح برای جلوگیری از مرگ و میر مادران، پیشرفت های اقتصادی، جلوگیری از خشونت های جنسیتی کار کرده است. مسوولان صندوق جمعیت سازمان ملل متحد همچنان می گویند که با امضای این توافقنامه فعالیت های خود را در افغانستان دوچند خواهند کرد.

درحالی وزیر اقتصاد از پیشرفت های اقتصادی در کشور سخن می گوید که شماری از آگاهان عرصه اقتصاد می گویند که بیشتر از یازده میلیون نفر در افغانستان زیر خط فقر زندگی می کنند و فقر در کشور درحالی افزایش است.