معاون اقتصادی رییس‌الوزرا در پایان سفر شش روزه‌اش به ایران، از امضای چندین تفاهمنامه اقتصادی میان کابل و تهران خبر داده‌است. عبدالغنی برادر، تفاهمنامه‌های امضا شده را دستاورد بزرگ برای دو طرف خوانده‌است. معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا که در یک سفر شش روزه به ایران رفته بود، در پایان این سفر، پنج سند تفاهمنامه همکاری‌های اقتصادی […]

معاون اقتصادی رییس‌الوزرا در پایان سفر شش روزه‌اش به ایران، از امضای چندین تفاهمنامه اقتصادی میان کابل و تهران خبر داده‌است. عبدالغنی برادر، تفاهمنامه‌های امضا شده را دستاورد بزرگ برای دو طرف خوانده‌است.

معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا که در یک سفر شش روزه به ایران رفته بود، در پایان این سفر، پنج سند تفاهمنامه همکاری‌های اقتصادی را با مقام‌های این کشور امضا کرده‌است.

این همکاری‌ها در بخش‌های حمل‌ونقل، هوانوردی غیرنظامی، معدن، مناطق آزاد تجاری و همکاری با کارخانه فولاد اصفهان اعلام شده‌است. عبدالغنی برادر، تفاهمنامه‌های امضا شده میان کابل و تهران را دستاورد بزرگ برای دو کشور خوانده‌است. در کنار این، سرپرست وزارت صنعت و تجارت ضمن اشاره به کار روی جاده ابریشم، گفت که مقام‌های ایرانی تعهد کردند که افغانستان از همین اکنون می‌تواند از بندر چابهار صادرات و واردات کند.

بحث آغاز صادرات و واردات از بندر چابهار در حالی مطرح شده‌است که پس از سقوط نظام جمهوی و رویکار آمدن حکومت سرپرست در افغانستان، حکومت پاکستان به تکرار بندر تورخم را مسدود کرده‌است. شماری از کارشناسان حوزه اقتصاد و سیاست تاکید می‌کنند که حکومت سرپرست باید به دنبال راه‌بدیل بندر تورخم باشد.

 

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv