ریاست عمومی امنیت ملی اعلام کرده است مدرک های قوی در دست دارد که نشان می‌ دهد حمله تروریستی بر فرماندهی پولیس کندهار در پاکستان طرح شده بود. گروهی از مهاجمان انتحاری وابسته به گروه طالبان عصر روز پنجشنبه گذشته بر فرماندهی پولیس کندهار حمله کردند. مهاجمان در حمله بر فرماندهی پولیس این ولایت  از […]

ریاست عمومی امنیت ملی اعلام کرده است مدرک های قوی در دست دارد که نشان می‌ دهد حمله تروریستی بر فرماندهی پولیس کندهار در پاکستان طرح شده بود.

گروهی از مهاجمان انتحاری وابسته به گروه طالبان عصر روز پنجشنبه گذشته بر فرماندهی پولیس کندهار حمله کردند. مهاجمان در حمله بر فرماندهی پولیس این ولایت  از دو موتر بمب ‌گذاری شده کار گرفتند. دفتر رسانه ای والی گفته که در این حمله یازده تن شهید شدند و هشتاد و سه تن دیگر نیز زخم برداشتند.

ریاست عمومی امنیت ملی با پخش یک نوار ضبطی گفته است که حمله تروریستی در حوزه پنجم شهر کندهار توسط تروریستان مربوط به یک مرکز تروریستی واقع در منطقه چمن پاکستان راه ‌اندازی شده است. این ریاست گفته است در جریان این حمله، تروریستان به شکل منظم توسط شخصی به نام ملاآغا از پاکستان سوق، اداره و رهبری می ‌شدند.

ریاست عمومی امنیت ملی همچنان گفته است که جریان مکالمات میان تروریستان عامل حمله کندهار و آمران‌ شان در پاکستان، یک سند انکارناپذیر درباره حضور، فعالیت و رهبری حملات تروریستی در افغانستان از آن سوی مرز در پاکستان است. این ریاست یاد آور شده است که این گونه رفتارها، تلاش‌ های جاری صلح را با خطر مواجه می ‌کند.

ریاست عمومی امنیت ملی گفته است که یک ‌بار دیگر ثابت شد که طالبان به‌ خاطر منافع دیگران می ‌جنگند و فعالیت ‌های ‌شان از خارج کشور رهبری می‌ شود. این ریاست گفته است که در این مورد بیش ‌تر کار می ‌کند و به زودترین فرصت جزییات یافته‌ هایش را اعلام خواهد کرد.

حمله تروریستی در شهر کندهار با واکنش های نیز همراه شده است. ریاست جمهوری در واکنش به این حمله گفته است که نیت طالبان صلح نه بل  کشتار غیرنظامیان است.