شماری از مهاجمان انتحاری امروز بر حوزه های دهم و سیزدهم شهر کابل حمله کردند. با آن که مسوولیت حمله بر حوزه سیزدهم را گروه تروریستی داعش بر عهده گرفته است؛ اما ریاست عمومی امنیت ملی می گوید که این حمله های کار شبکه حقانی بوده است. چند حمله تروریستی به صورت تقریبا همزمان روز […]

شماری از مهاجمان انتحاری امروز بر حوزه های دهم و سیزدهم شهر کابل حمله کردند. با آن که مسوولیت حمله بر حوزه سیزدهم را گروه تروریستی داعش بر عهده گرفته است؛ اما ریاست عمومی امنیت ملی می گوید که این حمله های کار شبکه حقانی بوده است.

چند حمله تروریستی به صورت تقریبا همزمان روز چهار شنبه در نقاط مختلف شهر کابل به وقوع پیوست. حمله نخست حوالی ساعت یازده و نیم پیش از چاشت در مقابل حوزه سیزدهم پلیس در منطقه دشت برچی صورت گرفت. رویداد دومی در منطقه شهر نو مربوط حوزه دهم پلیس به وقوع پیوسته است.

در حوزه سیزدهم نخست یک حمله کننده انتحاری، مواد همراه خود را منفجر کرده و سپس مهاجمان دیگر وارد حوزه شدند و به تیر اندازی پرداختند. در نتیجه این رویداد ساختمان حوزه سیزدهم آتش گرفت و پس از چندین ساعت مهاجمان توسط پلیس کشته شدند. هنوز در باره تلفات برخاسته از این رویدادها معلوماتی در دست نیست.

ویس احمد برمک، وزیر داخله از عملکرد پلیس برای مهار کردن رویدادهای تروریستی در کابل ستایش می کند و از مردم می خواهد با نیروهای امنیتی همکار باشند.

وزیر امور داخله می گوید که تروریستان می توانند از راه هایی مختلف خود را به شهر کابل برسانند و حمله تروریستی انجام دهند. ویس احمد برمک، تأیید می کند که شماری از حلقات در کابل با تروریستان همکاری می کنند.

گروه تروریستی داعش مسوولیت حمله بر حوزه سیزدهم را بر عهده گرفته است؛ اما امنیت ملی در بیانیه کوتاهی تأکید کرده است که این حمله ها توسط شبکه حقانی و با همکاری لشکر طبیه صورت گرفته است.