وزارت خارجه از ملاقات امیرخان متقی سرپرست این وزارت با کاظمی قمی سفیر ایران و نماینده ویژه این کشور برای افغانستان خبر داده‌است. معاون سخنگوی این وزارت در پلتفرم ایکس خود نوشته که در این ملاقات روابط دوجانبه، تجارت، ترانزیت و تحولات سیاسی اخیر در منطقه مورد بحث قرار گرفت. وزارت خارجه‌ اعلام کرد که […]

وزارت خارجه از ملاقات امیرخان متقی سرپرست این وزارت با کاظمی قمی سفیر ایران و نماینده ویژه این کشور برای افغانستان خبر داده‌است. معاون سخنگوی این وزارت در پلتفرم ایکس خود نوشته که در این ملاقات روابط دوجانبه، تجارت، ترانزیت و تحولات سیاسی اخیر در منطقه مورد بحث قرار گرفت.

وزارت خارجه‌ اعلام کرد که حسن کاظمی قمی، نماینده‌ ویژه و سرپرست سفارت ایران در کابل با امیرخان متقی، سرپرست این وزارت دیدار کرده‌است. در این دیدار در مورد روابط دوجانبه، تجارت، ترانزیت و پیشرفت‌های اخیر منطقه‌ای گفت‌وگو شده‌است. حافظ ضیا احمد، معاون سخنگوی وزارت خارجه‌ روز (چهارشنبه، ۲۳ حوت) با نشر اعلامیه‌‌ای در ایکس گفته‌است که آنان در این دیدار روابط حکومت سرپرست با کشورهای منطقه را «رو به رشد» خواندند و آن را به نفع همه‌ای منطقه دانستند.

بر اساس این اعلامیه، سرپرست وزارت خارجه‌ در این دیدار در مورد حل مشکلات مهاجران افغانستان در ایران، افزایش صادرات برق ایران به افغانستان، پیشرفت در رابطه به استفاده‌ از بندر چابهار و رسیدن آب به سیستان و بلوچستان ایران پس از بارندگی‌های اخیر صحبت کرده‌است.

هرچند ایران با حکومت کنونی کشور مانند بسیاری از کشورهای منطقه تعامل دارد؛ اما تاکنون این حکومت را به رسمیت نشاخته‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv