نماینده ویژه امریکا در امور حقوق بشر، دختران و زنان افغانستان اعلام کرد که محدودیت‌ها پسین بر دختران و زنان کشور، یک میلیارد دالر به کشور آسیب زده رسانده‌است. در ادامه نگرانی‌ها از وضعیت حقوق بشری، رینا امیری نماینده ویژه امریکا در امور حقوق بشر، دختران و زنان افغانستان می‌گوید که به‌دلیل ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های […]

نماینده ویژه امریکا در امور حقوق بشر، دختران و زنان افغانستان اعلام کرد که محدودیت‌ها پسین بر دختران و زنان کشور، یک میلیارد دالر به کشور آسیب زده رسانده‌است.

در ادامه نگرانی‌ها از وضعیت حقوق بشری، رینا امیری نماینده ویژه امریکا در امور حقوق بشر، دختران و زنان افغانستان می‌گوید که به‌دلیل ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های اعمال‌شده بر دختران و زنان افغانستان، افغانستان سالانه یک میلیارد دالر ضرر می‌کند. رینا امیری این مطلب را شب گذشته (شنبه، ۱۹ حوت) در صفحه ایکس خویش نگاشته‌است: «این فرمان‌هایی است که دختران و زنان افغانستان را از درس خواندن باز می‌دارد و به کار و روزگار همه شهروندان افغانستان آسیب می‌رساند. افغانستان سالانه از این بابت حدود یک میلیارد دالر متضرر می‌شود».

خانم رینا امیری افزوده که برای رهایی افغانستان از انحصار به کمک‌ها و فقر، باید این سیاست‌ها تغییر کند. از سوی هم، شماری از فعالان حقوق زن می‌گویند که تاکنون هیچ راهکار عملی از سوی جامعه جهانی برای لغو محدودیت‌ها در عرصه حقوق زنان کشور روی دست گرفته نشده‌است.

پیش از این، سیگار هشدار داده بود که ممنوعیت کار زنان باعث افزایش بیشتر بحران اقتصادی در افغانستان خواهد شد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv