منیژه باختری، سفیر افغانستان در اتریش با انتقاد از سیاست‌های حکومت سرپرست در قبال زنان گفته که تخلفات و اقدامات تبعیض‌آمیز علیه زنان طی ماه‌های اخیر به‌‌شدت افزایش یافته‌است. او همچنان گفته که جامعه جهانی باید این موضوع را جدی گرفته و علیه این محدودیت‌ها متحد شوند. از سوی دیگر، حامد کرزی رئیس‌جمهور پیشین افغانستان […]

منیژه باختری، سفیر افغانستان در اتریش با انتقاد از سیاست‌های حکومت سرپرست در قبال زنان گفته که تخلفات و اقدامات تبعیض‌آمیز علیه زنان طی ماه‌های اخیر به‌‌شدت افزایش یافته‌است. او همچنان گفته که جامعه جهانی باید این موضوع را جدی گرفته و علیه این محدودیت‌ها متحد شوند. از سوی دیگر، حامد کرزی رئیس‌جمهور پیشین افغانستان خواهان توجه جهان به وضعیت آموزشی در افغانستان شد.

در ادامه نگرانی‌ها از محدویت‌های آموزشی علیه زنان کشور؛ منیژه باختری، سفیر افغانستان در اتریش با ابراز نگرانی از محدودیت‌های وضع‌شده بر آموزش دختران در کشور گفته که اقدامات تبعیض‌آمیز علیه زنان در ماه‌های پسین درحال افزایش است. سفیر افغانستان در اتریش افزوده که ازدواج‌های اجباری و حذف زنان از بحث‌های بین‌المللی نوع خشونت علیه زنان طی ماه‌های اخیر است. بانو باختری اظهارداشت که اکنون زنان نمی‌توانند حقوق خود را به نمایش بگذارند و این باعث می‌شود که به‌دنبال راه‌های ترک و فرار از کشور باشند.

از سوی دیگر، حامد کرزی رئیس‌جمهور پیشین کشور خواستار توجه مراجع مربوط داخلی و بین‌المللی به‌ویژه اشتراک‌کنندگان نشست دوحه، برای رفع مشکلات موجود و بهبود وضعیت آموزش در افغانستان شده‌است. آقای کرزی باردیگر بازگشایی مکتب‌ها و دانشگاه‌ها به روی دختران کشوررا حیاتی خواند.

در همین حال، شماری از فعالان حقوق زنان می‌گویند که بسته ماندن بیشتر دروازه‌ مکتب‌ها به روی دختران، آنانرا از رویا‌های‌شان در آینده محروم می‌سازد.

واکنش‌ها و انتقادها بر محدودیت‌های آموزشی درحالی صورت می‌گیرد که مقام‌های حکومت سرپرست همواره گفته‌اند که محدویت‌های آموزشی دختران مؤقتی بوده و تلاش‌ها برای آماده‌سازی فضای مناسب آموزش برای زنان در پرتو شریعت اسلام ادامه دارد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv