به ادامه‌ی انتقادها از بازداشت معترضان در کابل، سفیر آلمان برای افغانستان می‌گوید که با منتقدان نباید با دید دشمن نگاه و برخورد کرد. این دیپلومات آلمانی در تویتی نوشته است که بازداشت معترضان زن در کابل، غیرقانونی و ناعادلانه است. سفیر آلمان برای افغانستان بدون آن که از گروه یا جناحی نام ببرد، گفته […]

به ادامه‌ی انتقادها از بازداشت معترضان در کابل، سفیر آلمان برای افغانستان می‌گوید که با منتقدان نباید با دید دشمن نگاه و برخورد کرد.

این دیپلومات آلمانی در تویتی نوشته است که بازداشت معترضان زن در کابل، غیرقانونی و ناعادلانه است. سفیر آلمان برای افغانستان بدون آن که از گروه یا جناحی نام ببرد، گفته است که جهان این عمل‌کرد را با دقت نگاه می‌کند. از سویی دیگر، رینا امیر، نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای زنان افغانستان نیز در توییتی بازداشت معترضان زن در کابل را ناعادلانه خوانده و تاکید کرده که این اقدام‌ها باید به گونه‌ی فوری متوقف شوند. از سویی دیگر، شماری از زنان امروز 〈شنبه، ۱۶ دلو〉 در واکنش به بازداشت معترضان زن، خواهان رهایی آنان شدند. آلمان، امریکا و زنان معترض در کابل در حالی به بازداشت معترضان زن واکنش نشان داده‌اند که گفته می‌شود در دو هفته‌ی اخیر دست کم ۴ معترض زن در کابل، ناپدید شده‌اند.