شماری از اعضای مجلس نمایندگان قومی خواندن جنگ ولسوالی ارزگان خاص از سوی رییس جمهورغنی را پرسش برانگیز می دانند. آنان می گویند که با گذشت ده روز از حمله گسترده گروه طالبان بر غیرنظامیان در ولسوالی ارزگان خاص ولایت ارزگان، حکومت تاکنون اقدامی نکرده است. از ده روز به این سو، جنگ شدید میان […]

شماری از اعضای مجلس نمایندگان قومی خواندن جنگ ولسوالی ارزگان خاص از سوی رییس جمهورغنی را پرسش برانگیز می دانند. آنان می گویند که با گذشت ده روز از حمله گسترده گروه طالبان بر غیرنظامیان در ولسوالی ارزگان خاص ولایت ارزگان، حکومت تاکنون اقدامی نکرده است.

از ده روز به این سو، جنگ شدید میان گروه طالبان و خیزش های مردمی در ولسوالی ارزگان خاص ولایت ارزگان ادامه دارد، اما تاکنون حکومت برای ختم جنگ در این ولایت اقدام نظامی نکرده است.

شماری از اعضای مجلس نمایندگان قومی خواندن این جنگ ازسوی رییس جمهورغنی را سوال برانگیز می دانند. عارف رحمانی، عضو مجلس نمایندگان می گوید که افراد وابسته به گروه طالبان با تمام امکانات نظامی بالای غیرنظامیان در ولسوالی ارزگان خاص حمله کرده اند اما رییس جمهورغنی این حمله را جنگ قومی می خواند. آقای رحمانی تاکید می کند که این موضع گیری رییس جمهورغنی وحدت ملی را در کشور به مخاطره انداخته است و اعتماد بخش از مردم افغانستان از سلب شده است.

درهمین حال، عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان از حکومت می خواهد که برای ختم جنگ در ولسوالی ارزگان خاص اقدم نظامی کند. در جنگ ده روزه در ولسوالی ارزگان خاص ولایت ارزگان، ده ها غیرنظامی شهید شدند و صدها خانواده مجبور به ترک خانه های خود شده اند.