در ادامه‌ی نگرانی‌ها از وضعیت مهاجران افغانستان در خاک پاکستان، اینک وزارت مهاجران و عودت‌کنندگان از رهایی نزدیک به ۲۰۰ شهروند افغانستان از زندان‌های پاکستان خبر داده‌است. به‌گفته‌ی‌ این وزارت، این زندانیان پس از رهایی از طریق گذرگاه تورخم به کشور بازگشته‌ اند. وزارت مهاجران و عودت‌کنندگان از رهایی نزدیک به ۲۰۰ شهروند افغانستان از […]

در ادامه‌ی نگرانی‌ها از وضعیت مهاجران افغانستان در خاک پاکستان، اینک وزارت مهاجران و عودت‌کنندگان از رهایی نزدیک به ۲۰۰ شهروند افغانستان از زندان‌های پاکستان خبر داده‌است. به‌گفته‌ی‌ این وزارت، این زندانیان پس از رهایی از طریق گذرگاه تورخم به کشور بازگشته‌ اند.

وزارت مهاجران و عودت‌کنندگان از رهایی نزدیک به ۲۰۰ شهروند افغانستان از زندان‌های پاکستان خبر داده‌است. به‌گفته‌ی‌ این وزارت، زندانیان پس از رهایی از طریق گذرگاه تورخم به کشور بازگشته ‌اند. از سوی هم، بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه حکومت پیشین پاکستان از سیاست اخراج مهاجران افغانستان از این کشور انتقاد کرد و گفت که بین تروریستان و غیرنظامیان افغانستان باید تفاوت وجود داشته باشد:وقتی یک پالیسی طراحی می‌شود، باید بین مردم و تروریست‌ها تفکیک قایل شد؛ اگر به مصاف مردم بروید، هرگز به هدف خود نخواهید رسید″.

جان اچکزی، وزیر اطلاعات ایالت بلوچستان پاکستان، نیز گفته‌است که اکنون پاکستان تصمیم گرفته‌است پس از اخراج پناه‌جویان بدون مدارک غیرقانونی از این کشور، در خصوص آن مهاجران افغانستان که اسناد اقامت پاکستان را دارند، نیز تصمیم بگیرد.

در این حال،  خلیل‌الرحمان حقانی، سرپرست وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان هنگام باز دید از مرز اسلام‌‌قلعه، از کشورهای همسایه خواست که با مهاجران افغانستان برخورد نیک کنند.

از سوی هم، مونیزا کاکر، یکی از نمایند‌گان حقوق بشر می‌گوید که پولیس پاکستان در ایالت سند نیمه‌شب به خانه‌های مردم یورش می‌‌برد و خانواده‌های افغانستانی‌ها از جمله زنان و کودکان را بازداشت می‌کند. همزمان با این، فعالان حقوق بشر پاکستان نیز نسبت به اقدام پاکستان واکنش نشان داده‌اند.

گفتنی‌است که پاکستان میزبان میلیون‌ها مهاجر افغانستان در سال‌های گذشته بوده‌است. اینک اما، مقام‌های این کشور به علت افزایش ناامنی‌ها، مهاجران بدون سند را اخراج می‌کند که این تصمیم واکنش سازمان‌‌های بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری را به همراه شده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv