بنیاد انتخابات شفاف افغانستان یا تیفا از دو دستگی میان اعضای کمیسیون شکایات انتخاباتی انتقاد می کند. به گفته مسوولان این نهاد، دو دستگی در کمیسیون شکایات انتخاباتی سبب نفوذ مقام های دولتی در این کمیسیون خواهد شد. با آن که کمیسیون مستقل انتخابات شانزدهم سرطان سال آینده را زمان برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و […]

بنیاد انتخابات شفاف افغانستان یا تیفا از دو دستگی میان اعضای کمیسیون شکایات انتخاباتی انتقاد می کند. به گفته مسوولان این نهاد، دو دستگی در کمیسیون شکایات انتخاباتی سبب نفوذ مقام های دولتی در این کمیسیون خواهد شد.

با آن که کمیسیون مستقل انتخابات شانزدهم سرطان سال آینده را زمان برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی ها اعلام کرده است و ارگان های امنیتی از تامین امنیت برگزاری انتخابات اطمینان داده اند، تیفا نهاد ناظر انتخاباتی از دو دستگی در کمیسیون شکایات انتخاباتی نگرانی می کند. صغرا سادات سخنگوی تیفا می گوید که دو دستگی و اختلافات کمشنران در کمیسیون شکایات انتخاباتی و دخالت حکومت دراین کمیسیون این نهاد ملی را به نهاد حکومتی تبدیل کرده است. سخنگوی تیفا همچنان بر اصلاحات گسترده در کمیسیون های انتخاباتی تاکید می کند.

در همین حال، اعضا مجلس نمایندگان می گویند که رییس جمهور برای مدیریت انتخابات به نفع یک تیم خاص کمشنران کمیسیون های انتخاباتی را تحت فشار قرار می دهد.

با آن که زمان برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان وشوراها ولسوالی اعلام شده است اما نه آمدن اصلاحات برای شفافیت در انتخابات شهروندان کشور را نگران و سلامت انتخابات پیشرو را با چالش روبرو کرده است.