شماری از اعضای مجلس نمایندگان کمیسیون مستقل انتخابات را به کم کار در اعلام نتیجه انتخابات مجلس نمایندگان متهم می کنند. آنان می گویند که کمیسیون انتخابات در حق مردم افغانستان جفا کرده است. بیش از دوماه از برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان می گذرد. اما کمیسیون مستقل انتخابات هنوزهم قادر به اعلام نتیجه ابتدایی انتخابات […]

شماری از اعضای مجلس نمایندگان کمیسیون مستقل انتخابات را به کم کار در اعلام نتیجه انتخابات مجلس نمایندگان متهم می کنند. آنان می گویند که کمیسیون انتخابات در حق مردم افغانستان جفا کرده است.

بیش از دوماه از برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان می گذرد. اما کمیسیون مستقل انتخابات هنوزهم قادر به اعلام نتیجه ابتدایی انتخابات نشده است. شماری از اعضای مجلس نمایندگان این انتخابات را بدنام ترین انتخابات سطح ملی و بین المللی می دانند. صادقی زاده نیلی، عضو مجلس نمایندگان می گوید که کمیشنران کمیسیون انتخابات با این کار شان مرتکب خیانت ملی شده اند و باید به دادگاه معرفی شوند. آقای نیلی وضعیت موجود را نگران کننده می خواند و می افزاید کسانی که در روندی شمارش آرا دستبرد زده اند و این پروسه را چالش برانگیز ساخته اند باید مورد پرسش قرار گیرند.

در حالی کمیسیون انتخابات در طی هفتاد روز قادر به اعلام نتیجه ابتدایی انتخابات نشده است که شهروندان کشور دو ماه و ده روز قبل از امروز با قبول هزاران خطر به پایه صندوق های رای رفتند و رای شانرا به نفع نامزدان مورد نظرشان استعمال کردند.