دفتر زنان سازمان ملل متحد اعلام کرده که کنار گذاشتن بانوان از تصمیم‌گیری‌ها، افغانستان را از هرگونه فرصتی برای خروج از بحران محروم می‌کند. در همین حال، برخی از فعالان عرصه حقوق زن با نگرانی از رانده شده به حاشیه، خواستار اشتراک در تصمیم‌گیری‌های اساسی در مسائل کلان کشور اند. دفتر زنان سازمان ملل با […]

دفتر زنان سازمان ملل متحد اعلام کرده که کنار گذاشتن بانوان از تصمیم‌گیری‌ها، افغانستان را از هرگونه فرصتی برای خروج از بحران محروم می‌کند. در همین حال، برخی از فعالان عرصه حقوق زن با نگرانی از رانده شده به حاشیه، خواستار اشتراک در تصمیم‌گیری‌های اساسی در مسائل کلان کشور اند.

دفتر زنان سازمان ملل با انتقاد از سیاست‌های حکومت سرپرست در برابر بانوان، اعلام کرده که کنار گذاشتن زنان کشور از تصمیم‌گیری‌ها، افغانستان را از هرگونه فرصتی برای خروج از بحران محروم می‌کند. این دفتر مشارکت و نمایندگی برابر زنان در تصمیم‌گیری‌ها را کلیدی خوانده‌است: «کنار گذاشتن زنان نشان می‌دهد که حمله بر حقوق زنان، خاموش ‌کردن صدای آنان و حذف زنان از جامعه؛ نه‌تنها مجازات نمی‌شود، بلکه عادی‌سازی نیز می‌شود».

در همین حال، برخی از فعالان عرصه حقوق زن می‌گویند که به حاشیه راندن بانوان افغانستان، سبب بروز مشکلات فراوان در کشور می‌شود و بایست زنان در تصمیم‌گیری‌ها سهم داده شوند.

گفتنی‌است که رینا امیری، نماینده ویژه امریکا در امور حقوق بشر و زنان افغانستان در واپسین اظهارات خود گفته بود که به‌دلیل محدودیت‌های وضع‌شده بر زنان و دختران افغانستان، این کشور سالانه میلیون‌ها دالر ضرر می‌کند. اخیراً دبیرکل سازمان ملل از افغانستان به عنوان برجسته‌ترین نمونه عقب‌گرد حقوق بشری زنان نام برده بود. با این همه، حکومت سرپرست همواره تأکید کرده که به حقوق زنان در پرتو شریعت اسلام متعهد است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv