شماری از سیاست گران، از حکومت از بهر روند کنونی صلح سخت انتقاد می کنند. استاد عبدرب الرسول سیاف رهبر شورای حراست و ثبات می گوید که مردم افغانستان صلح با عزب می خواهند. به نظر می رسد که دیگر روند صلح کشور با ساز وکار های کنونی نسخه ای خوب برای تأمین صلح در […]

شماری از سیاست گران، از حکومت از بهر روند کنونی صلح سخت انتقاد می کنند. استاد عبدرب الرسول سیاف رهبر شورای حراست و ثبات می گوید که مردم افغانستان صلح با عزب می خواهند.

به نظر می رسد که دیگر روند صلح کشور با ساز وکار های کنونی نسخه ای خوب برای تأمین صلح در کشور نیست. به باور سیاسیون ساز و کار های کنونی روند صلح برای مردم پرسش برانگیز است و شهروندان کشور نمی دانند که حکومت با چه قیمتی می خواهد در افغانستان صلح تأمین شود.

استادعبدرب الرسول سیاف رهبر شورای حراست و ثبات می گوید که مردم افغانستان صلح با عزت می خواهند.

با حال، عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت برای تأمین صلح، نسخه دیگری پیشنهاد می کند. او تأکید دارد که حفظ وحدت میان مردم سبب خواهد شد که صلح در کشور تأمین شود.

سهیم نبودن مردم در روند صلح از دیگر انتقادهایی است که به باور سیاسیون حکومت به دور از چشم مردم در باره صلح تصمیم می گیرد.

با این همه سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری می گوید که حکومت پذیرای مخالفان مسلح دولت است که به روند صلح یکجا شوند. اما او می افزاید که اول باید صف این مخالفان از صف تروریستان بین المللی جدا شود.

همه انتظار ها در حال حاضر از اسلام آباد است که بر گروه طالبان فشار آورد تا از جنگ دست بردارد و وارد گفتگوهای صلح شود. اما کابل نتوانسته است توقع مقام های پاکستانی را در بدل حاضر کردن طالبان به روند صلح بداند.