عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت گفته است که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مشروط به چگونگی پیشرفت در مذاکرات “امریکا” با “طالبان” نیست. آقای عبدالله که در حاشیه نشست مجمع اقتصادی جهان در اردن صحبت می ‌کرد، گفته که پیشرفت‌هایی در راستای آمادگی برای برگزاری انتخابات و مذاکرات صلح حاصل شده است، اما این دو روند […]

عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت گفته است که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مشروط به چگونگی پیشرفت در مذاکرات امریکابا طالباننیست. آقای عبدالله که در حاشیه نشست مجمع اقتصادی جهان در اردن صحبت می ‌کرد، گفته که پیشرفت‌هایی در راستای آمادگی برای برگزاری انتخابات و مذاکرات صلح حاصل شده است، اما این دو روند کاملا از هم جدا است.

رییس اجرایی حکومت در حاشیه نشست مجمع اقتصادی جهان در اردن تاکید کرده است که تلاش‌ های جاری صلح، روند برگزاری انتخابات را مختل نخواهد کرد. به گفته او، آمادگی برای برگزاری انتخابات و پیشبرد روند صلح به صورت همزمان به پیش می‌رود. او تاکید کرده است که حکومت در سال جاری روی دو موضوع اصلی روند صلح و برگزاری انتخابات تمرکز دارد.

براساس قانون اساسی، انتخابات باید امسال برگزار شود و آمادگی‌های برای آن آغاز شده است.

رییس اجرایی حکومت بار دیگر تاکید کرده تا زمانی که طالبان با حکومت گفتگو نکنند روند صلح شکل نخواهد گرفت.

عبدالله عبدالله افزوده است: “طالبان هنوز با دولت افغانستان و سایرین، وارد گفتگو نشده‌اند؛ این موضوعی کلیدی است و در صورتی‌که این مساله اتفاق بی‌افتد، آنوقت روند صلح آغاز خواهد شد.”

این در حالیست که پیش از این بارها از احتمال تعویق انتخابات و تشکیل حکومت موقت در نتیجه روند گفتگوهای صلح مطرح شده است. اخیرا زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا نیز گفته است که احتمالا روند گفتگوهای صلح تا پیش از برگزاری انتخات به تاریخ ششم میزان به نتیجه نرسیده و دولت افغانستان باید برای برگزاری انتخابات آمادگی کامل داشته باشد.