رییس اجرایی حکومت از بی توجهی نسبت به معتادان سخت انتقاد می کند و به ارگانهای امنیتی دستور می دهد که با قاچاقبران مواد مخدر به صورت جدی برخورد کنند. افغانستان تاکنون بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در جهان بود، اما حالا به یکی از بزرگترین مصرف کننده مواد مخدر در جهان نیز مبدل شده […]

رییس اجرایی حکومت از بی توجهی نسبت به معتادان سخت انتقاد می کند و به ارگانهای امنیتی دستور می دهد که با قاچاقبران مواد مخدر به صورت جدی برخورد کنند.

افغانستان تاکنون بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در جهان بود، اما حالا به یکی از بزرگترین مصرف کننده مواد مخدر در جهان نیز مبدل شده است.

دراین کشور حدود سه و نیم ملیون تن مصرف کننده مواد مخدر وجود دارد. اخیرا حکومت افغانستان پایگاه نطامی فینکس را به مرکز درمان معتادان مبدل کرده است.

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت (روز دوشنبه ۲۱جدی/دی) از چگونگی نگهداری و تداوی معتادان در این کمپ دیدار کرد. آقای عبدالله از بی توجهی به معتادان در گذشته سخت انتقاد می کند و می گوید که برای جلوگیری از افزایش معتادان به وزارت داخله دستور داده است تا با قاچاقبران مواد مخدر به صورت جدی مبارزه کند.

رییس اجرایی حکومت همچنان از ایجاد یک صندوق کمک برای درمان معتادان سخن می گوید و از شهروندان کشور می خواهد که برای تداوی معتادان با حکومت همکاری کنند.

از سویی هم سلامت عظیمی وزیر مبارزه علیه مواد مخدر از تکمیل شدن کار دو مرکز تداوی معتادان در ولایت های ننگرها و هلمند خبر می دهد.

در همین حال فیروز الدین فیروز وزیر صحت عامه می گوید که تا حال بیش از هفت صد معتاد مواد مخدر به این درمانگاه منتقل شده اند و تا دو هفته آینده هشت صد تن دیگر نیز به این درمانگاه منتقل خواهد شد.

معتادان مواد مخدر تا یک ماه پیش در نقاط مختلف شهر کابل به ویژه در زیر پل سوخته بود و باش داشتن. همزمان با سرد شدن هوا، رییس جمهوری کشور دستور داد که کمپ فینکس به مرکز نگهداری و تداوی معتادان مبدل شود. پس از این فرمان روند انتقال معتادان به این کمپ آغاز شده است.