عبدالله: تاکید طالبان بر جنگ سبب شد که گام‌ های اساسی برای صلح برداشته نشود رییس اجرایی حکومت می‌گوید که به دلیل اصرار طالبان بر ادامه جنگ در کشور، گام ‌های اساسی در راستای تامین صلح در کشور برداشته نشده است. عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت در نشست شورای وزیران طالبان را به اصرار بر […]

عبدالله: تاکید طالبان بر جنگ سبب شد که گام‌ های اساسی برای صلح برداشته نشود

رییس اجرایی حکومت می‌گوید که به دلیل اصرار طالبان بر ادامه جنگ در کشور، گام ‌های اساسی در راستای تامین صلح در کشور برداشته نشده است.

عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت در نشست شورای وزیران طالبان را به اصرار بر ادامه جنگ و خون ‌ریزی در کشور متهم کرد. آقای عبدالله می گوید که این گروه خواست مردم افغانستان را برای اعلام آتش ‌بس در جریان ماه رمضان نپذیرفته است.

رییس اجرایی حکومت با ستایش از عملکرد نیروهای امنیتی کشور در برابر هراس افگنان می گوید که نیروهای امنیتی از حمله ‌های وسیع و برنامه‌ ریزی شده گروه طالبان بر بزرگ ‌شهرهای کشور جلوگیری کرده‌ اند. رییس اجرایی همچنان اعتراف می کند که شماری از این حمله ‌ها جلوگیری نشده است.

رییس اجرایی حکومت با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیشرو می گوید که حکومت برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به موقع متعهد است.

عبدالله عبدالله همچنان از کمیسیون‌ مستقل انتخابات خواست که انتخابات پیشرو را در زمان تعیین شده آن با استفاده از تکنولوژی بایومتریک، به صورت شفاف برگزار کند. به باور او، برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه به ثبات کشور کمک می‌کند.

وی به نگرانی ‌های شماری از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری در مورد استفاده از امکانات دولتی به هدف کمپاین انتخاباتی و شفافیت انتخابات اشاره می کند و می گوید که نگرانی ‌های این نامزدان را درک می ‌کند و آماده‌ای پذیرش هرنوع طرحی از سوی این نامزدان است تا از امکانات دولتی برای کمپاین استفاده نشود.

این در حالیست که شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری با ارایه یک طرح دو گزینه‌ ای خواستار تشکیل “حکومت سرپرست” پس از اول جوزا در کشور شده است.