عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت هنگام دیدار از یک مرکز ثبت نام تقویتی رای دهندگان در کابل از وقت گیر بودن دریافت نامش در فهرست نام رای دهندگان انتقاد کرد. رییس اجرایی حکومت از کمیسیون مستقل انتخابات خواست که روش را درپیش گیرد که پیدا کردن نام رای دهندگان در فهرست وقت گیر نباشد. مطابق […]

عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت هنگام دیدار از یک مرکز ثبت نام تقویتی رای دهندگان در کابل از وقت گیر بودن دریافت نامش در فهرست نام رای دهندگان انتقاد کرد. رییس اجرایی حکومت از کمیسیون مستقل انتخابات خواست که روش را درپیش گیرد که پیدا کردن نام رای دهندگان در فهرست وقت گیر نباشد.

مطابق به تقویم کمیسیون مستقل انتخابات سه روز دیگر به پایان زمان ثبت نام تقویتی رای دهندگان باقی مانده است. رییس اجرایی حکومت هنگام دیدار از یک مرکز ثبت نام تقویتی رای دهندگان در کابل از وقت گیر بودن دریافت نامش در فهرست نام رای دهندگان انتقاد کرد. رییس اجرایی حکومت از کمیسیون مستقل انتخابات خواست روش را درپیش گیرد که پیدا کردن نام رای دهندگان در فهرست وقت گیر نباشد.

آگاهی ندادن به شهروندان در راستای ثبت نام تقویتی رای دهندگان از سوی کمیسیون انتخابات از مواردی است که هر از گاهی از سوی نهادهای ناظر بر روند انتخابات مطرح می شود. رییس اجرایی حکومت می گوید که کمیسیون در راستای ثبت نام تقویتی رای دهندگان به شهروندان آگاهی لازم نداده است.

رییس اجرایی حکومت همچنان هشدار می دهد که اگر اشتباهات انتخابات گذشته، در روند انتخابات ریاست جمهوری سال روان تکرار شود، کشور به بحران خواهد رفت.

این بار نخست نیست که رییس اجرایی حکومت از وقت گیر بودن پیدا کردن نامش در فهرست رای دهندگان نگرانی می کند. در ششم میزان سال پار رییس اجرایی حکومت هنگام رای دادن به نامزدان مجلس نمایندگان حدود نیم ساعت از بهر پیدا کردن نامش در فهرست منتظر ماند.