رییس شورای عالی صلح بار دیگر از گروه طالبان خواست که مذاکرات بین الافغانی را آغاز کند. رییس شورای عالی صلح با تاکید بر همه شمول بودن روند گفتگوهای بین الافغانی می گوید که با شیوه انحصار گرایانه افغانستان هرگز به صلح نمی ‌رسد. هیات گروه طالبان پس از متوقف شدن موقتی روند مذاکرات صلح […]

رییس شورای عالی صلح بار دیگر از گروه طالبان خواست که مذاکرات بین الافغانی را آغاز کند. رییس شورای عالی صلح با تاکید بر همه شمول بودن روند گفتگوهای بین الافغانی می گوید که با شیوه انحصار گرایانه افغانستان هرگز به صلح نمی ‌رسد.

هیات گروه طالبان پس از متوقف شدن موقتی روند مذاکرات صلح این گروه با آمریکا، در مورد کاهش خشونت ها و چگونگی اعلام آتش بس با رهبری این گروه رایزنی می کند. محمد کریم خلیلی رییس شورای عالی صلح طی همایشی در کابل با تاکید بر آغاز مذاکرات بین لاافغانی می گوید که اگر ارگ ریاست جمهوری روند صلح را انحصار کند، صلح در کشور تامین نخواهد شد.

رییس شورای عالی صلح از جریان ‌های سیاسی خواست که از فضای پیش آمده برای تامین صلح استفاده کنند تا مذاکرات بین‌الافغانی هر چه زودتر آغاز شود.

درهمین حال، گلبدین حکمیتار رهبر حزب اسلامی از گروه طالبان خواست که خشونت را کاهش داده و آتش بس اعلام کند.

در حالی رییس شورای عالی صلح از احتمال انحصار روند صلح از سوی انتقاد می کند که، حکومت پیش از این گفته است که صلح نیاز مبرم افغانستانی ها است و در این رابطه با تمام جوانب مشوره می کند.