سازمان عفو بین‌الملل باردیگر از وضعیت حقوق بشری در کشور ابراز نگرانی کرده‌است. این سازمان در خبرنامه‌ای نوشته که حکومت سرپرست به تعهدات خود در زمینه پشتیبانی از حقوق بشر، عمل نکرده‌است. در ادامه‌ی واکنش‌ها به محدودیت‌های حقوق بشری در کشور، سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید که حکومت سرپرست با گذشت بیشتر از دو سال تسلط […]

سازمان عفو بین‌الملل باردیگر از وضعیت حقوق بشری در کشور ابراز نگرانی کرده‌است. این سازمان در خبرنامه‌ای نوشته که حکومت سرپرست به تعهدات خود در زمینه پشتیبانی از حقوق بشر، عمل نکرده‌است.

در ادامه‌ی واکنش‌ها به محدودیت‌های حقوق بشری در کشور، سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید که حکومت سرپرست با گذشت بیشتر از دو سال تسلط بر افغانستان به تعهدات خود در مورد حمایت از حقوق بشر، عمل نکرده‌است. این سازمان روز (سه‌شنبه، ۷ قوس) با نشر اعلامیه‎‌ای نسبت به این کوتاهی حکومت سرپرست در مورد حمایت از حقوق بشر ابراز نگرانی کرده‌است.

در خبرنامه این سازمان از حکومت سرپرست خواسته شده که به نقض حقوق بشری پایان دهد. این سازمان همچنان تأکید کرده زنان و دختران باید حق دست‌رسی به آموزش و کار داشته باشند و شهروندان کشور نیز از حق آزادی بیان برخوردار باشند.

واکنش‌ها به محدودیت حقوق بشری به‌ویژه حقوق زنان در کشور، در دو سال پسین ادامه داشته‌است؛ اما مقام‌های حکومت سرپرست گفته‌اند که حقوق شهروندان و زنان کشور در چارچوب شریعت اسلامی تأمین است و محدودیت‌های آموزش و کار زنان مؤقتی است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv