به دنبال اعتراض‌‌ها و دادخواهی زنان برای بازگشایی مکتب‌ها و تامین حق‌شان، شماری از زنان معترض که زیر نام مکتب انتقادی کابل فعالیت می‌کنند، مدنی طی نشست خبری از بسته ماندن مکتب‌‌های دختران بالاتر از صنف ششم و نادیده گرفته شدن زنان از سوی امارت اسلامی، ابراز نگرانی کردند. زنان کشور آموزش را حق اولیه […]

به دنبال اعتراض‌‌ها و دادخواهی زنان برای بازگشایی مکتب‌ها و تامین حق‌شان، شماری از زنان معترض که زیر نام مکتب انتقادی کابل فعالیت می‌کنند، مدنی طی نشست خبری از بسته ماندن مکتب‌‌های دختران بالاتر از صنف ششم و نادیده گرفته شدن زنان از سوی امارت اسلامی، ابراز نگرانی کردند.

زنان کشور آموزش را حق اولیه خود دانسته؛ از امارت اسلامی می‌‌خواهند که با بازگشایی مکتب‌های دختران بالاتر از صنف ششم؛ به تراژدی جهل پایان بخشد.

در عین حال، شماری از فعالان حقوق زن با اشاره به نشست بزرگ عالمان دین می‌‌گویند؛ تصمیمی که در عدم حضور زنان گرفته می‌شود را نمی‌‌پذیرند.

هم‌چنان شمار دیگری از زنان معترض از جامعه‌ی جهانی و نهادهای حقوق‌بشری می‌خواهند که از خواست زنان افغانستان حمایت کنند.

از سویی‌هم، شماری از آگاهان از دخیل نبودن زنان در تصمیم‌گیری‌های بزرگ ملی ابراز نگرانی می‌‌کنند.

این در حالی‌است که، رینا امیری نماینده‌ی ویژه‌ی در امور افغانستان در واکنش به حضور نیافتن زنان در نشست عالمان دین از دیدار با نماینده امارت اسلامی در قطر خودداری کرده است. با این همه، امارت اسلامی بارها گفته که مکتب متوسطه و لیسه دختران به زودی بازگشایی خواهد شد. وعده‌ای که با گذشت بیش‌تر از ۱۰ ماه هنوز عملی نشده است.