بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان رد فرمان ریاست جمهوری در مورد انتخابات از سوی شورای ملی را تاسف بار می خواند. چندی قبل ریاست جمهوری طی فرمان طرح تعدیل قانون تشکیل وظایف و صلاحیت های کمیسیون های انتخاباتی را به مجلس نمایندگان فرستاده بود. این فرمان چند روز پیش از سوی مجلس نمایندگان رد […]

بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان رد فرمان ریاست جمهوری در مورد انتخابات از سوی شورای ملی را تاسف بار می خواند.

چندی قبل ریاست جمهوری طی فرمان طرح تعدیل قانون تشکیل وظایف و صلاحیت های کمیسیون های انتخاباتی را به مجلس نمایندگان فرستاده بود.

این فرمان چند روز پیش از سوی مجلس نمایندگان رد شد و روز سه شنبه ۱۴جدی/دی، مجلس سنا نیز این فرمان را رد کرد.

بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان رد فرمان ریاست جمهوری را از سوی شورای ملی تاسف بار می داند. محمد نعیم اصغری عضو بنیاد فیفا می گوید که شورای ملی از نخستین گام اصلاح نظام انتخاباتی جلوگیری کرده است.

این بنیاد نشستی را زیر نام زنان و مشارکت سیاسی نیز راه اندازی کرده است. اشتراک کنندگان می گویند که نظر به نفوس زنان در کشور، سهم آنان در ادارات دولتی اندک است. مسعوده کروخی فعال حقوق زنان می گوید که در انتخاب شدن زنان در ادارات دولتی با زنان مشوره نمی شود.

در حالی زنان از سهم اندک شان در ادارات دولتی رضایت ندارند که اکنون یک والی و سه وزارت خانه در کابینه حکومت وحدت ملی از سوی زنان اداره می شوند.