شماری از مجاهدین پیشین انحصار قدرت از سوی رییس جمهوری را به نفع کشور نمی دانند. آنان می گویند که این مساله سبب بی ثباتی کشور می شود. از بیست و پنجمین سالروز پیروزی جهاد مردم افغانستان طی همایشی در کابل بزرگداشت شد. شماری از مجاهدین پیشین از به حاشیه کشانیدن مجاهدین در تصمیم گیری […]

شماری از مجاهدین پیشین انحصار قدرت از سوی رییس جمهوری را به نفع کشور نمی دانند. آنان می گویند که این مساله سبب بی ثباتی کشور می شود.

از بیست و پنجمین سالروز پیروزی جهاد مردم افغانستان طی همایشی در کابل بزرگداشت شد. شماری از مجاهدین پیشین از به حاشیه کشانیدن مجاهدین در تصمیم گیری های کلان کشور انتقاد می کنند. محمد امان حمیم فرمانده پیشین جهادی می گوید که انحصار قدرت از سویی رییس جمهور غنی را به نفع کشور نیست. آقای حمیم تاکید می کند که این مساله سبب بی ثباتی کشور می شود.

مجاهدین پیشین، هشتم ثور روز پیروزی جهاد مردم افغانستان را نقطه هم گرایی و وحدت ملی در کشور می دانند و از رهبران حکومت وحدت ملی می خواهند که به اختلافات شان پایان بخشند. درست ۲۵ سال پیش از امروز مردم افغانستان در هشتم ثور سال ۱۳۷۱ در برابر ارتش سرخ شوروی و حکومت وقت به پیروزی رسیدند. از این روز به پاس رشاد و فداکاری های مردم همه ساله در سراسر کشور گرامی داشت می شود.