کار ساخت و ساز فرودگاه ولایت غزنی هنوز تکمیل نشده است. مسوولان محلی این ولایت می گویند که باید کار ساخت این فرودگاه سه سال پیش تکمیل می شد؛ اما با وجود هزینه های گزاف هنوز کار ساخت آن تکمیل نشده است. کار ساخت و ساز فرودگاه غزنی با گذشت چهار سال هنوزهم نیمه کاره […]

کار ساخت و ساز فرودگاه ولایت غزنی هنوز تکمیل نشده است. مسوولان محلی این ولایت می گویند که باید کار ساخت این فرودگاه سه سال پیش تکمیل می شد؛ اما با وجود هزینه های گزاف هنوز کار ساخت آن تکمیل نشده است.

کار ساخت و ساز فرودگاه غزنی با گذشت چهار سال هنوزهم نیمه کاره باقی مانده است و بیش از دو میلیون دالری که در ساخت بخشی از این فرودگاه هزینه شده است، نیز در حال هدر رفتن است. این در حالیست که مسوولان محلی ساخت این فرودگاه را در راستای رشد تجارت و افزایش سرمایه گزاری در این ولایت مهم می دانند. محمد امان حمیم والی غزنی از وزارت ترانسپورت و هوانوردی می خواهد که در ساخت ترمینال و بلند بردن عرضه خدمات در این فرودگاه تلاش کند.

والی غزنی همچنان می گوید که تکمیل شدن کار ساخت فرودگاه غزنی برای تاجران و سرمایه داران در این ولایت موثر خواهد بود و میزان گیروگان گیری در شاهراه کابل- کندهار نیز کاهش خوهد یافت.

بااین حال حمید الله نوروز رییس شورای ولایتی غزنی ناامنی و فساد گسترده اداری را عامل اصلی نیمه کاره ماندن فرودگاه این ولایت می داند. ازسویی هم فرمانده پلیس غزنی می گوید که در صورت آغاز کار ساخت فرودگاه غزنی، پلیس آماده است امنیت کارگران را تأمین کند.

فرودگاه غزنی در ۱۴ کیلومتری جنوب شرق شهر غزنی موقعیت دارد و با هزینه ی دو میلیون و شش صد هزار دالر در مرحله اول به صورت خامه ساخته شده است.