شماری از مقام های پیشین حکومت از افزایش جرم های جنایی در کابل انتقاد می کنند. آنان می گویند که در پهلو ناامنی جرم های جنایی نیز زندگی مردم را در کابل تهدید می کند. در این اواخر در پهلوی ناامنی افزایش جرم های جنایی در شهر کابل باشندگان پایتخت را سخت نگران کرده است. […]

شماری از مقام های پیشین حکومت از افزایش جرم های جنایی در کابل انتقاد می کنند. آنان می گویند که در پهلو ناامنی جرم های جنایی نیز زندگی مردم را در کابل تهدید می کند.

در این اواخر در پهلوی ناامنی افزایش جرم های جنایی در شهر کابل باشندگان پایتخت را سخت نگران کرده است. کریم خلیلی معاون پیشین ریاست جمهوری می گوید مقرری ها در شهر کابل به اساس پول انجام می شود و این مسأله سبب شده است که جرم های جنایی در این شهر افزایش یابد. آقای خلیلی از رهبران حکومت می خواهد که در تامین امنیت پایتخت توجه جدی کنند و اصل شایسته سالاری را در تعیین افراد برای تامین امنیت پایتخت در نظر گیرند. در همین حال، مسعود ترشتوال سخنگوی شورای حراست و ثبات می گوید که حکومت در تامین امینیت شهروندان کشور ناکام مانده است.

این سخنان در حالی مطرح می شود که به تازگی فرمانده جدید پلیس کابل ازسویی حکومت گماشته شده است. وی گفته است که برای تامین امنیت شهر کابل برنامه های جدید روی دست دارد که با تطبیق آن جرم های جنایی و حملات تروریستی در این شهر کاهش خواهد یافت.