شماری از فعالان حقوق زن می گویند که باید خشونت علیه زنان در کشور متوقف شود. حامیان حقوق زن سال ۲۰۱۶ میلادی را با شعار”عدالت برای فرخنده عدالت برای همه است” در کابل برگزار کرند. حسینه صافی فعال حقوق زن می گوید که پرونده فرخنده باید از مجرای بین المللی بررسی شود. دلبر نظری وزیر […]

شماری از فعالان حقوق زن می گویند که باید خشونت علیه زنان در کشور متوقف شود. حامیان حقوق زن سال ۲۰۱۶ میلادی را با شعار”عدالت برای فرخنده عدالت برای همه است” در کابل برگزار کرند. حسینه صافی فعال حقوق زن می گوید که پرونده فرخنده باید از مجرای بین المللی بررسی شود.

دلبر نظری وزیر امور زنان می گوید که هنوز هم خشونت در برابر زنان وجود دارد و پرونده قتل فرخنده بگونه درست بررسی نشده است. بانو نظری، با انتقاد از ارگان های عدلی و قضایی می گوید که پرونده های خشونت علیه زنان در این ارگان ها به صورت جدی بررسی نمی شود و این کار سبب تداوم و شدت یافتن خشونت ها علیه زنان شده است. در همین حال وزیر امور زنان از رییس جمهوری کشور می خواهد که تعهدات خود را در قبال زنان عملی کند.

از سویی هم مسوولان وزارت ارشاد، حج و اوقاف می گویند که خشونت علیه زنان در آموزه ها و اندیشه های اسلام جای ندارد.

این در حالیست که در کمتر از یک سال گذشته، رویدادهای تکان دهنده خشونت علیه زنان افزایش یافته است. همین چند هفته پیش، بینی یک زن در ولایت فاریاب از اثر خشونت های خانوادگی از سوی شوهرش بریده شد.