حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران و رییسان نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور با حضور در حرم امام خمینی، بار دیگر زا تحریم‌های امریکا علیه ایران انتقاد کرد و این تحریم‌ها را ظالمانه خواند. وزیر خارجه ایران تاکید کرد که کشورش در راستای بی‌اثر کردن تحریم‌‌ها در کنار دیگر تلاش‌‌ها موضوع دیپلماسی و مذاکره […]

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران و رییسان نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور با حضور در حرم امام خمینی، بار دیگر زا تحریم‌های امریکا علیه ایران انتقاد کرد و این تحریم‌ها را ظالمانه خواند.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد که کشورش در راستای بی‌اثر کردن تحریم‌‌ها در کنار دیگر تلاش‌‌ها موضوع دیپلماسی و مذاکره را همچنان در دستور کار قرار داده‌است.

در ادامه واکنش مقام‌های ایرانی به رویکرد امریکا و دیگر کشورها در قبال برنامه هسته‌ای ایران، امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران در حاشیه مراسم تجدید میثاق رییسان نمایندگی‌‌های ایران در خارج از ایران، با اندیشه‌های امام خمینی، بار دیگر نسبت به‌رویکرد امریکا در قبال برجام به‌شدت انتقاد کرد. وزیر خارجه ایران می‌گوید که سیاست خارجی ایران به‌گونه متوازن در عرصه سیاست خارجی دنبال می‌‌شود. وی تاکید می‌کند که در این سیاست، تعامل با بخش‌‌های مختلف جهان مبتنی بر دیپلماسی پویا در نظر گرفته شده‌است. وی همچنان تاکید کرد که کشورش در راستای بی‌اثر کردن تحریم‌ها در کنار دیگر تلاش‌ها موضوع دیپلماسی و مذاکره را همچنان در دستور کار قرار داده‌است.

امیرعبداللهیان با بیان این‌ که تبادل پیام‌‌ها به صورت غیرمستقیم بین ایران و طرف‌‌های مذاکره کننده ادامه دارد تصریح کرد که شاهد تلاش‌‌هایی از سوی وزیران خارجه برخی از کشورها اند تا این زمینه فراهم شود که مذاکرات به جمع‌‌بندی برسد.

وزیر خارجه ایران همچنان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری نشست سفیران و رییسان نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور گفت که این همایش با موضوع تحول در نظام جهانی و نقش آفرینی ایران در آن برگزار شده‌است.